Fantasy in Fiction (1970)

Alternatieve titel: Ik Droomde Dat Ik Droomde

Nederland

geregisseerd door Jan Dorresteyn
met Piet Offermans, Maartje Philips en Ok Roefs

Rob, een alleenstaande etaleur, woont in een wijd polderlandschap. Zijn enige menselijke contact is met een psychotische en introverte jongen, Evert, die hem helpt met het maken van zijn etalagemateriaal. Rob krijgt bericht dat Van Rijn, een oude aristocraat met wie hij als jongen schaakte, is overleden en hem als herinnering het schaakspel heeft nagelaten. Van Rijns pleegdochter, op wie Rob verliefd is geweest maar die hij al die jaren niet meer heeft gezien, belt hem op en zegt dat ze hem komt opzoeken. Maar wat is de ware reden van haar bezoek?