• 8.349.450 stemmen

Fantasy in Fiction (1970)

Drama | 80 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Drama

Alternatieve titel: Ik Droomde Dat Ik Droomde

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jan Dorresteyn

Met onder meer: Piet Offermans, Maartje Philips, Ok Roefs

Plot Fantasy in Fiction

Rob, een alleenstaande etaleur, woont in een wijd polderlandschap. Zijn enige menselijke contact is met een psychotische en introverte jongen, Evert, die hem helpt met het maken van zijn etalagemateriaal. Rob krijgt bericht dat Van Rijn, een oude aristocraat met wie hij als jongen schaakte, is overleden en hem als herinnering het schaakspel heeft nagelaten. Van Rijns pleegdochter, op wie Rob verliefd is geweest maar die hij al die jaren niet meer heeft gezien, belt hem op en zegt dat ze hem komt opzoeken. Maar wat is de ware reden van haar bezoek?