Ausgerechnet Sibirien (2012)

Alternatieve titels: Lost in Siberia | Verdwaald in Siberië

Duitsland / Rusland

geregisseerd door Ralf Huettner
met Joachim Król, Katja Riemann en Armin Rohde

De verlegen logistiek medewerker van een Duits postorderbedrijf, Matthias Bleuel, wordt naar Siberië gestuurd door zijn baas. Hij moet een nieuw werksysteem zien te realiseren bij de Russische dochteronderneming van het bedrijf. Hij zegt ja, simpelweg omdat hij te zwak is om nee te zeggen. Uitgerust met een dikke jas en pepperspray, verwacht Mathias het gevaar, de sneeuw en het ijs allemaal aan te kunnen.

Aardige geen echte komedie maar meer een warme film.