Howling (2012)

Zuid-Korea
Thriller

geregisseerd door Ha Yoo
met Kang-ho Song, Na-yeong Lee en Keun-Shin Jeong

Een man wordt verbrand in zijn auto gevonden. Rechercheur Sang-Gil krijgt de zaak toegewezen, maar wil deze in eerste instantie niet aannemen. Hij denkt dat het om een simpele zelfmoord gaat, en het helpt hem niet om de promotie te krijgen waar hij naar verlangt. Ondertussen krijgt hij ook nog eens een partner, de onervaren Eun-Young. Later in het mortuarium komen de twee agenten erachter dat het slachtoffer is gebeten door een hond. Als Sang-Gil en Eun-Young de zaak verder onderzoeken komen ze op het spoor van drugshandel, kinderprostitutie en een dodelijke wolf-hond. Allen hebben ze te maken met de zaak. Het duurt niet lang of er wordt een tweede slachtoffer gevonden met hondenbeten over zijn lichaam. Kunnen Sang-Gil en Eun-Young de zaak op tijd oplossen voor er meer slachtoffers vallen?

Uitstekende Koreaanse thriller met de geweldige Kang-ho Song als Detective Sang-Kill , de film heeft een hoog spannings gehalte en heeft in de wolfshond de echte ster , als je van Koreaanse films houd dan mag je deze beslist niet missen. BTW dit was alweer mijn 22222 ste stem.

avatar van Movie-Addicted
Matig tot goed thrillertje, hier en daar wat ongeloofwaardig maar best vermakelijk!

*3.25

ipman-99
"The Killer In You." ... " !!!

Fantastische Aziatische ('wolf') Thriller !!! Geweldige Koreaanse thriller met de geweldige Kang-ho Song als Detective Sang-Kill , de film heeft een hoog spannings gehalte en heeft in de wolfshond de echte ster ! De film kent een geweldig spannend verhaal met zowel dramatische als aangrijpende momenten ! Het verhaal heeft me echt op het puntje van mijn stoel gebracht ! De fenomenale wolf-scènes zijn werkelijk fantastisch gedaan ! De actie die er invoor komt was genieten geblazen net zoals ik uiteindelijk van mijn stoel ben geblazen met al deze heerlijke ingredienten in deze prachtige Aziatische parel van jewelste !

Begon matig en werkte eigenlijk op de lachspieren maar was eigenlijk best nog spannend met het verstand op nul.

avatar van Querelle
Soort pamflet tegen vrouwendiscriminatie, gegoten in een Koreaanse variant van Hound of the Baskervilles. Daarom opvallend genoeg om een voldoende te krijgen. Ik mis alleen nog een sadistische dwerg (of zoiets)

avatar van Noodless
Weer een prima filmpje uit de Aziatische filmwereld. Het verhaal wordt goed opgebouwd met aandacht voor de verschillende personages en een kritische kijk op het discriminerende gedrag op vrouwen. Het verhaal blijft interessant en voldoende spannend tot het einde. Soms komen bepaalde gevechtscènes een beetje raar over omdat het niet echt geweldige ( overdreven ) actiescènes zijn en ze wat klungelachtig uitzien, maar ze bereiken wel meer de zin voor realiteit.
Een pluspunt. Het acteerwerk is goed, de ster is uiteraard de wolfshond. 7,5/10

avatar van tattoobob
Redelijk thrillertje uit Zuid-Korea...tis allemaal leuk verzonnen en het acteerwerk is prima...visueel ziet het er ook allemaal goed uit,maar het gebrek aan spanning in deze film een beetje de das om.
Het is geen straf om naar deze film te kijken want films uit dit land blijven altijd een feestje om naar te kijken.....alleen deze net even wat minder.