Patience (After Sebald) (2012)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Grant Gee
met de stem van Jonathan Pryce

Uitgangspunt voor 'Patience' is W.G. Sebalds boek The Rings of Saturn, een beschrijving van diens lange voettocht door East Anglia. De film volgt Sebalds pad, maar net als in het boek zijn de beelden van het landschap en de plekken die de auteur tegenkwam, aanleiding tot overpeinzingen. Zo’n twintig schrijvers, kunstenaars en andere creatieven, waaronder auteurs Rick Moody en Iain Sinclair, theaterregisseur Katie Michell en kunstenaars Tacita Dean en Lise Patt, vertellen over de impact die het werk van Sebald op hen heeft gehad. Ook geven ze hun interpretatie van het boek, dat behalve een registratie van een wandeling, een reis is langs de gruwelen van de twintigste eeuw.

avatar van danuz
Draait op het IFFR 2012. Zelf las ik één boek van Sebald (Austerlitz) en was daar zeer van onder de indruk. Wil dit dus erg graag zien!

yorgos.dalman
En..? Is het iets??