Die Thomaner (2012)

Duitsland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Günter Atteln en Paul Smaczny
met Thomanechor Leipzig, Georg Christoph Biller en Gewandhausorchester Leipzig

De 9-jarige Johannes droomt ervan om in het wereldberoemde jongenskoor, het Thomanerchor, te zingen. Hij is tot zijn grote vreugde geslaagd voor het toelatingsexamen en hij wordt gedurende een jaar lang elke dag vergezeld van een camera, die zijn leven in de kostschool vastlegt. Tussen de lessen en de zware gedisciplineerde repetities door, is er weinig ruimte voor vrije tijd en heimwee. Er werken 92 jongens en jongemannen onder leiding van de koordirigent, Georg Christoph Biller. Ze worden onder andere gevolgd op hun tournee door Zuid-Amerika.