The Ultimate Pranx Case (2011)

Canada

geregisseerd door Sylvain Guy en Claude Grégoire

In 2010 haalden drie jongens een grap uit met een medescholiere en zetten alles live op internet. Wat begon als een redelijk onschuldige grap liep al snel compleet uit de hand. De bewaarde opnames werden vrijgegeven, zodat wij nu getuige kunnen zijn van deze schokkende gebeurtenissen...

avatar van SnakeDoc
Dit klinkt wel boeiend. Heb de trailer inmiddels gezien en maar kaartjes aangeschaft voor het IFFR waar deze zal draaien!

avatar van SnakeDoc
Ik heb er sterk m'n twijfels over of dit allemaal wel echt was. Ik vond een aantal personages wel bijzonder gemaakt overkomen, waaronder de 2 'hoofd' personen.

Je zou dit kunnen zien als een live verkrachting, maar op de één of andere manier heb ik dat niet zo ervaren. Ik betrapte de zaal en mijzelf soms op wat gegniffel. De jongens zijn namelijk compleet gestoord en dat zorgt geregeld voor bizarre momenten. Helaas beginnen de overdreven pesterijtjes soms ook wat irritant te worden.

Als dit allemaal werkelijk gebeurd is, dan is het ziek. Heel ziek. Ik zou niet weten waarom je het tot zover kan laten komen. Schijnbaar zijn zelfs 2 van de 3 verantwoordelijken er zo half ingeluisd, maar ook daar heb ik mijn twijfels bij. Waarom laat je het in vredesnaam zo ver komen dat je je eigen vriend een toastje hondenvoer inclusief sperma laat eten !?! :s
Misschien toch omdat ze gestoord zijn. Enorm gestoord!

Ben benieuwd of er ooit echt duidelijkheid komt over deze film. Want voor mij blijft de grote vraag: Is dit een docu of mocumentaire!

avatar van Ducoz
Het is in ieder geval echt gebeurd, bij de inloop in de zaal kregen we een foldertje van het fonds dat de ouders van het meisje hebben opgezet tegen pesten.

Behoorlijk ziek inderdaad, of de beelden zijn gereconstrueerd zijn weet ik niet. Maar dan zijn ze behoorlijk goed nagemaakt, laten we het er op houden dat dit na gemaakt is. Ik gok namelijk niet dat de ouders van zo'n meisje er mee instemmen om deze beelden te laten zien aan een groot publiek.

Omdat het op waarheid is gebaseerd zit je toch aan een bepaald verhaal vast, en is er voor inbreng of verandering van het script geen ruimte.

Je zou dus kunnen zeggen dat dit een prima film is, maar bij vlagen ook wat irritant.
Personages waren wat overdreven, maar dat soort mensen heb je natuurlijk ook.