Magyar Rekviem (1990)

Hongarije / Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Károly Makk
met György Cserhalmi, Károly Eperjes en Hans Christian Blech

Een film gemaakt ter gelegenheid van de 34ste herdenking van de Hongaarse opstand in november 1956. De handeling vindt plaats in een overvolle gevangeniscel met een bont gezelschap, dat op de uitvoering van hun doodvonnis wacht: professor Blech, vrijheidsstrijder Cserhalmi, voormalig officier van de veiligheidsdienst Eperjes, legermajoor Carrière, zigeuner van afkomst, en nog een drietal randfiguren. Hun onderlinge solidariteit, de angst die ieder van hen ondergaat en de nood worden afgewisseld door flash-backs uit het verleden.