ad

Met onder meer: Sam Hazeldine, Joe Taslim en Miki Mizuno

Oorspronkelijke taal: Indonesisch

Releasedatum: 27 september 2012

Over Dead Mine

"Some things are better left buried."

Een amateur schatzoeker leidt een groep diep de Indonesische jungle in, waar ze op zoek gaan naar een verborgen goudschat. Wanneer ze ingesloten raken, in een schijnbaar verlaten Japanse bunker uit de Tweede Wereldoorlog, worden ze geconfronteerd met de angstaanjagende realiteit. Ze komen er achter dat de enige weg naar buiten betekent dat ze dieper de bunker in moeten trekken.

imageimageimage

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

"Nice ".

avatar van Re73

Re73

Heb me wel vermaakt, maar wel een abrupt einde anticlimax

Theunissen

Ondanks dat dit een B-film is, was hij nog best goed te doen. Het verhaal was leuk gevonden en wist tevens te boeien (zeker de laatste 30 minuten). Ook de uitvoering viel me reuze mee en hetzelfde geldt voor de onbekende cast. Hoogstaand is natuurlijk niet allemaal, maar voor een B-film viel het allemaal reuze mee. Het einde is inderdaad abrupt. Al met al leuk om eens gezien te hebben.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Aardige (B) film die lekker wegkijkt.

avatar van Meister

Meister

Vannacht gekeken en ik vond het best spannend vooral het laatste stuk.

B film of niet het is ze toch nog goed gelukt.

Onderhond

Teleurstellend.

Sheil had met Mum & Dad toch een erg leuke Britse horror afgeleverd, de verwachtingen lagen dus wel wat hoger dan wat hij hier laat zien. Er zit genoeg in dit filmpje om er wat van te maken, maar op cruciale momenten gaat het eigenlijk helemaal fout.

Dead Mine mist impact en spanning. Geen idee wat het is, maar alles ziet er zo tam en zielloos uit. De moorden sowieso, maar ook scenes waar onze hoofdpersonen het legertje buiten de deur moeten houden. Visueel ziet er de film er goed uit, maar er worden foute keuzes gemaakt, waardoor spanning ontbreekt en je eerder gelaten naar al het gedoe zit te kijken.

Niet goed, want het verhaaltje is op zich al ridicuul genoeg en zonder enige inleving in de film wordt het alleen maar debieler. Het had allemaal zoveel leuker gekund, want de setting en de kunde waren er wel, alleen laat de regie hier sterk te wensen over.

Ofwel is het Sheil's type film niet, maar hij zal zich met een volgende film toch helemaal opnieuw moeten bewijzen. Hier valt hij als regisseur zwaar door de mand.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Aardig concept, maar vrij matig en oninteressant uitgewerkt. Je merkt toch iets te vaak dat dit een B film is, met vrij matige acteurs en toch wel neppe effecten. Het verhaal weet maar niet spannend te worden, iets wat je de makers weer wel kan verwijten, ook al heb je geen groot budget. Ik lees dat deze film van de maker van Mum & Dad is. Dat verbaast dan toch wel een beetje, want die film vond ik weer erg sterk en juist vrij creatief bedacht. Jammer dat ze hier met ondanks een aardig concept en prima setting geen al te best werk hebben afgeleverd.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Hier ben ik toch benieuwd naar, zijn vorige film "Mum & Dad" vond ik destijds wel verrassend dus deze ga ik zeker kijken.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige actiefilm die vooral na aanvang wel boeiend werd, ondanks dat de film in miijn ogen toch onder de b-films valt. Echte spanning kwam er eigenlijk niet, daarvoor bleef de film te veel oppervlakkig. Jammer, want het verhaal op zich is goed.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ach ik heb me buitengewoon goed vermaakt met deze film, af en toe moest ik een beetje denken aan The Descent al was die wel een stuk beter dan Dead Mine.

Maar toch is het een film die je best gezien mag hebben.

avatar van daredevil666

daredevil666

De film houd je lekker bezig, ze willen ergens naartoe..maar het komt er niet echt uit. Vooral dat einde weer is een serieuze anticlimax. Wat kunnen filmmakers toch slecht omgaan met een degelijk einde uit te werken van tegenwoordig bij een film, echt triestig...is er dan helemaal geen inspiratie en inzet meer?

Een pauvere 2

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet geweldig allemaal, en wat het einde betreft, belachelijk.

avatar van blurp194

blurp194

Best goed.

Maar mist net die vonk om er een potentiele cultfilm van te maken. Jammer, want het verhaal is in potentie best goed genoeg, de acteurs zijn net B-filmerig genoeg om een cultfilm zonder probleem te dragen, en de locaties voldoen ook prima. En waar ligt het dan aan? Vooral aan dat de keizerlijke garde net een beetje te weinig gebruikt wordt, niet griezelig genoeg is. Wellicht had het geholpen als zij de enige monsterlijke rol hadden gespeeld.

Dus, een beetje jammer. Maar het einde maakt dan wel weer wat goed. Geen gedoe, klaar, af.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Ritmeloze ritssluitingen.

Na een redelijk debuut met Mum & Dad mag regisseur Sheil het vier jaar later nog eens proberen. Wederom stelt het eindresultaat teleur, maar ditmaal iets meer nog dan bij eerder genoemde titel, die aanzienlijk beter is dan dit. Het begint allemaal best aardig als de film avontuurlijk aanvangt in de Indonesische jungle. De rustige opbouw en B-karakters doen enigszins hopen op een vermakelijke no-brainer. Vooral wanneer de eerste echte actiescène aanbreekt en deze ook nog eens geinig wordt ingeleid. Geschmier alom, dit kon wel eens leuk worden.

Wat vervolgens gebeurt is dat de kleurrijke omgeving plaatsmaakt voor de duisternis van een mijnenstelsel, waar vrijwel de gehele film zich verder afspeelt. Een decor dat, mede dankzij wat clichématige ontwikkelingen, een beetje doet denken aan The Descent. Ook een titel als Outpost en aanverwant werk dringen zich op. Beiden meesterwerkjes vergeleken bij deze film. Er is namelijk ten eerste iets goed mis met de sfeer; deze is niet griezelig. Dit hangt mede samen met de goedkope look van de film, maar toch. Een ritme ontbreekt ook. Sheil verzaakt.

Een filtertje, een goede geluidstrack, er moeten opties zijn geweest. De latex zombies helpen ook niet mee. Op het moment dat alles zo slecht in beeld wordt gebracht dat je de ritssluiting op de monsters nog net niet ziet zitten, moet de conclusie worden getrokken dat het nu echt over de top mag. Maar dat gebeurt niet en het verhaal kabbelt veel te traag en voorspelbaar voort. Men weet geen peper toe te voegen en het woord 'saai' begint de hersenpan te vullen. Als tegen het abrupte einde een schrikwekkender vijand in beeld wordt gebracht zal menige kijker al zijn afgehaakt. En terecht.

Onvoldoende.

Met dank aan Splendid Film voor het recensie-exemplaar.

avatar van Reinbo

Reinbo

Zeer matige The Divide en The Descent kloon. Komt traag op gang en is van zeer matig, bijna Asylum niveau. Enkel de laatste 20 min. zijn wel aardig. Veel te weinig.

Zwak. 1,5

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

^Ik moest toch vooral aan Outpost denken, maar ik snap jouw vergelijkingen ook.

Ik vond hem nog best goed te doen, al vond ik Outpost beter doordat in die film de claustrofobische sfeer wel aardig naar voren komt. Iets dat bij Dead Mine helemaal ontbreekt.

Het idee is echter best tof en het verhaal weet zeker te boeien. Daarnaast zien de "monsters" er best tof uit.

Goed is het niet te noemen, maar het wist me nog best te vermaken.

avatar van Barry83

Barry83

Beetje tegenvallende film. Het idee en concept kan er nog mee door, de uitvoering is helaas minder. Pas op einde ziet het er allemaal beter uit, eerste uur is vrij saai. Einde is inderdaad belachelijk, maar denk dat er misschien een tweede deel komt?

avatar van barcam

barcam

Uitgemolken idee (medisch experiment, super soldaten) geprobeerd een originele twist te geven door Zombie Nazi's als bijvoorbeeld in de superfilm "Outpost" te vervangen door Japanse Keizerlijke Garde mislukt ondanks het duidelijk veel hogere budget doordat er totaal geen binding is met de irritante hoofdpersonages en de sfeer niet duister en beklemmend genoeg is zoals bijvoorbeeld in "The Descent". Toch verdienstelijke poging en bekijken waard maar geen cult.

avatar van mettemax

mettemax

Heel redelijk filmpje, maar inderdaad een hoop overeenkomsten met andere films. De personages waren welliswaar niet echt diepgaand, maar beter dan in vele andere films van de laatste paar jaar binnen dit genre. Effecten in orde en het geheel professioneel geschoten. 3,0

avatar van Scarafax

Scarafax

Gisteravond zitten kijken, en vond het wel vermakelijk. Heb zonder, vermoeid te worden, met gemak het einde gehaald dus film was boeiend genoeg. We hebben het allemaal wel eerder gezien natuurlijk, ook allemaal voorspelbaar, maar het is echt gewoon lekker een tussendoor filmpje, totaal niets mis mee. Enige minpunt vond ik zelf was het einde. Zij word abrupt doodgestoken, maar waar is die Stanley gebleven? Hij dook haar immers achterna, nog voordat die Jap van de Keizerlijke Garde bij hem kon komen. Open eind, voor eventueel een vervolg? Drie sterren is de film toch wel waard naar mijn mening.

avatar van Drifter

Drifter

Eerste helft van een film ?

avatar van Cathie

Cathie

Zwaar slechte film, zeker NIET de moeite waard om te kijken !!!!

avatar van Noodless

Noodless

Wat 'n flauwe kul !

Zeer lange , saaie introductie !

Totaal geen spanning en de horrorelementen zijn ook vaak ver te zoeken.

Maar het einde slaat alles.....even gewoon na zo'n lange tijd uit het water komen , geen last van daglicht en het zaakje wel heel snel afhandelen ( één van de protagonisten is zelfs geen spoor meer van te bekennnen ). Was het budget op ? En dan die slechte make-up of het wel heel duidelijke masker van de Japanner die sinds W.O. II daar nog verblijft. Ook het idee alleen al is ronduit belachelijk. Neen, afvoeren die handel ! 1/10

avatar van jerry r

jerry r

ja erg saaie.

en nergens écht spannend wordt het niet.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vond dit wel meevallen, heb me iig hier niet aan geergerd. Mager zesje, als je hiervan houdt is The Descent een aanrader.

avatar van Kondoro

Kondoro

avatar van Minotaures

Minotaures

Tenno Heika Banzai!!!

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Een film die aanvankelijk door zijn uitstekende beeldkwaliteit nog even de schijn kan ophouden, maar door zijn bordkartonnen personages en slappe regie gaandeweg toch kansloos door de mand zakt als zijnde B-film. Maar tegen dan is deze thriller al halfweg en is uitkijken een kleine moeite.

avatar van Kondoro

Kondoro

Dead Mine

Deze Indonesische Actie / Horror film kon ik niet echt waarderen en was in veel punten erg zwak. Deze B-film heeft mij met moeite kunnen vermaken maar door WOII tintje werd het voor mij toch weer wat beter. Nee, ondanks de WOII toevoeging heeft niet veel impact zo 1, 2 ,3 maar, om de negatieve dingen even te vermijden: de film kijkt heerlijk weg. De film word niet gestoord en raast er door heen. Denk dat het dan toch door het actie komt wat eigenlijk bijna niet stopt. Maar over het acteren, het verhaal is niks te beginnen dan niet echt goed. Concept was nog wel aardig om te volgen.

avatar van Daan258

Daan258

Eerste half uur begint best lekker met een aardige sfeer, lekker tempo en een redelijke spanningsopbouw.

Maar de 2e helft van de film was een heel stuk minder.

Bij de eerste x toen zo'n soort creature in beeld kwam was dat nog aardig spannend en lekker mysterieus, deed me toen ook een klein beetje denken aan The Descent.

Maar hoe verder de film vorderde hoe de film op alle vlakken slecht en slechter werd.

Helemaal tegen het einde werd de film gewoon helemaal afgeraffeld.

Ze hadden hier best een aardig goede film van kunnen maken maar helaas is het op alle vlakken zeer slecht uitgewerkt.

Toch moet ik zeggen dat ik ze wel slechter heb gezien.

avatar van dzjo-dzjo

dzjo-dzjo

Het zegt misschien meer over mij, dan over de film... maar ik heb me prima vermaakt.