Die Räuberin (2011)

Alternatieve titel: Rough

Duitsland

geregisseerd door Markus Busch
met Birge Schade, Daniel Michel en Anna Stieblich

De actrice Tania reist van München naar een dorpje in het noorden van Duitsland. De luchten zijn er grijs, net als de zee en de winterse vlaktes. Ook haar gevoelens zijn in een grauwe sluier van mist gehuld. Vanwege haar pijnlijke verleden lukt het deze midveertiger niet om ook maar iets te voelen. De komst van de vreemdeling wordt direct opgemerkt in de gesloten gemeenschap, maar welkom is ze nauwelijks. Alleen de tiener Thore, wiens fantasie te omvangrijk is voor dit niemandsland, legt contact. Een fragiele band tussen de twee ontstaat, aantrekkend, wegduwend en soms seksueel beladen. Thore maakt een behoefte in Tania los waarvan ze niet wist dat die er was. Ze besluit ter verwerking van haar eigen verlies Thore te ‘stelen’.