Conquistador de la Luna (1960)

Alternatieve titel: Conquistador of the Moon

Mexico
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Rogelio A. González
met Antonio Espino, Ana Luisa Peluffo en Andrés Soler

Wanneer de elektricien Bartolo naar het huis gaat van de geleerde Don Abundio om een ijzeren rooster te laten herstellen, had hij nooit gedacht dat hem een groot avontuur te wachten stond. Onze vriend raakt opgesloten in een ruimteschip, samen met Estelita, de dochter van Abundio. Door een blunder van Bartolo schiet het ruimtetuig naar de maan, waar onze Mexicaanse 'astronauten' een ondergrondse militaire basis, met afschuwelijke wezens van Mars, vinden. Deze staan onder het bevel van Atabar en werken in opdracht van Gran Cerebro (grote hersenen). Zij maken zich op om een krachtige, nucleaire superbom naar de Aarde te lanceren. Nu is de enige hoop tegen het naderende einde van de wereld in handen van een paar geïmproviseerde ruimtereizigers.