The Solitaire Man (1933)

1 stem

Misdaad / Romantiek

geregisseerd door Jack Conway
met Herbert Marshall, Mary Boland en Lionel Atwill

Oliver Lane, alias ‘The Solitaire Man’, is een vermaarde juwelendief die bereid is te stoppen om dan te gaan trouwen met zijn criminele assistente en ware liefde Helen Hemming. Hun plannen gaan echter niet door, omdat Robert Bascom, een ander lid van hun bende, er met een gestolen ketting vandoor gaat. Helen wil niet trouwen, voordat deze ketting terug is. De pogingen van Oliver om de ketting terug te krijgen plaatst de gehele bende onder verdenking van een diefstal en de moord op een inspecteur van Scotland Yard.

avatar van Dutchfan
Een bende Britse oplichters (Herbert Marshall,May Robson,Elisabeth Allan & Ralph Forbes)probeert van de VS naar Engeland te reizen,maar krijgt aan boord van het vliegtuig te maken met een criminele rechercheur,die hen weer terug naar de VS wil brengen.

De situatie ziet er niet best uit voor de bende,todat ze onverwacht hulp krijgen van een mede-passagiere,de schatrijke Amerikaanse Zelma Hopkins (geweldige rol van Mary Boland).

Volgens mij speelt Mary Boland altijd dezelfde personages...De personage "Zelda" die ze hier speelt,is precies hetzelfde figuur als bijv. "Countess De Lave",de rol die ze speelde in haar bekendste film:"The Women (1939).
Ze is een fantastische actrice.

Actrice Lucile Gleason speelt hier een oudere vrouw(aan het begin van de film),maar was tijdens de opname's pas 45...ze lijkt veel ouder.