Black November (2012)

1 stem

geregisseerd door Jeta Amata
met Mickey Rourke, Sarah Wayne Callies en Kim Basinger

Tom Hudson is de bestuursvoorzitter van een oliemaatschappij die verantwoordelijk is voor het plunderen van het Nigeriaanse land en het verwoesten van het milieu. Voor de Nigeriaanse militanten is de maat vol als ze er achter komen dat de zwangere Ebiere, één van de slachtoffers van de wreedheden, zal worden opgehangen voor een misdaad die ze niet heeft begaan. De woedende militanten onder leiding van Tamuno besluiten hierop een nietsvermoedende groep Amerikanen te gijzelen, waaronder Hudson en Kristy.

avatar van schram101
Boeiend plot. Kan wel eens wat worden.

Opent op imdb met een score van 1,5. Afwachten dus.

avatar van schram101
Er is nog niet eens een trailer toch?

avatar van schram101
Oei, dat ziet er toch heel wat minder uit dan ik hoopte. Behoorlijk B ook. Zeker vanwege die muziek, voiceover en die cgi ontploffing

avatar van Nicolage Rico
Dat Mickey Rourke & Co hier aan meedoen dan...

Ik ga ervan uit dat de regisseur een gepassioneerde, politieke, dramatische thriller heeft willen maken, maar het werkte niet. In de eerste plaats zag de productie er te goedkoop uit en vond ik de cast beneden niveau spelen. En ondanks de ingebouwde hartstochtelijke, vurige speeches, was het verhaal te prekerig, melodramatisch, heet geblakerd, gedetailleerd, ongerijmd en misschien wel te gedetailleerd en daardoor ondoeltreffend en de personages te stereotype.