Les Aventures de Tom Sawyer (1968)

Roemenië / Frankrijk / West-Duitsland
Avontuur / Familie
360 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Mihai Iacob en Wolfgang Liebeneiner
met Roland Demongeot, Marc Di Napoli en Lucia Ocrain

Tom Sawyer is een jongen met een sterke fantasie en een voorliefde voor het uithalen van kattenkwaad. Hij woont bij zijn tante Polly en zijn halfbroer Sid in het fictieve plaatsje Sint-Petersburg. Hij is goed bevriend met Huckleberry 'Huck' Finn, de zoon van de lokale dronkenlap. Tom wordt verliefd op een nieuw meisje in de stad, Becky Thatcher. Wanneer Tom en Huck op een avond naar het kerkhof gaan in de hoop een medicijn te vinden tegen wratten, zijn ze getuige van de moord op Dr. Robinson door 'Injun Joe'. Tom en Huck zweren dit nooit aan iemand te vertellen uit angst dat Joe hen ook iets aan zal doen

Prima vertolking na het boek van Mark Twain over het verhaal van Tom Sawyer en Huckleberry 'Huck(y)' Finn.

avatar van Grindhouse62
Vroeger heel vaak gezien op de duitse televisie. Is een fijne mini serie.