ad
  • 8.080.264 stemmen

Ik Wil Alles Aanraken (2006)

Documentaire | 52 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titels: Auke de Vries, Beeldend Kunstenaar / I Like to Touch Everything

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Peter Lataster, Petra Lataster-Czisch

Over Ik Wil Alles Aanraken

Beeldende kunstenaar Auke de Vries, schepper van onder andere het tweehonderd meter lange kunstwerk bij de nieuwe Maasbrug in Rotterdam, groeide op het platteland op. De beelden die filmmakers Petra en Peter Lataster maken in die omgeving, lopen vloeiend over in de kunstwerken van De Vries. De autodidact vertelt in de film over zijn relatie met de natuur, ruimte en de kunst. Hij doet dat onder andere in zijn zolderatelier, waar de grote installaties en beelden die hij maakt in miniatuur worden geboren.