Sexy, Amor y Fantasía (1976)

Alternatieve titel: Sexy... Amor y Fantasía

Spanje
Drama / Erotiek

geregisseerd door Juan Xiol
met Lynn Endersson, Susana Estrada en Marta Flores

Een jongen aarzelt tussen verschillende vrouwen. Piluca is een prostituee. Ze wordt betaald door een groep vrienden, die haar beschikbaar voor elkaar willen houden. Niemand mag van hun geheime 'bijvrouw' afweten. Toni, die een neefje is van een van de mannen, komt ook met haar in aanraking en voelt zich tot haar aangetrokken.

Ze bestonden nog maar net : Spaanse sex comedies...1 jaar na de dood van de caudillo begon het te komen echter, in een tijd waar het publiek daar schijnbaar al klaarkwam op 1 blote tiet. Edoch : daarmee liepen ze wel ver vooruit op MM natuurljk...
Helaas bleken deze sex comedies al snel zo populair dat ze alle andere genrecinema overwoekerden, gemakkelijker in mekaar te flansen bovendien dan een western of horror. De kwantitatieve ouput was gigantisch, de kwaliteit nihil echter. Hier hebben we weer een treurig voorbeeld van een sex "comedy "die dermate inept is dat je je niet eens kunt voorstellen dat hij zelfs toen en daar voorzag in een behoefte, ondanks enkele gekende namen uit het genre.
Regisseur van dit alles de ongekende Xiol, nobody en zoals de naam al aangeeft een Catalaan. Geschoten dan ook in een hol even buiten Barcelona, een achterlijk bergdorpje waar de meest bejaarde locals lijden aan een chronisch sextekort en de gekste dingen moeten verzinnen om aan hun trekken te komen.
Een van de weinige jongmensen in het dorp is Tony / Rocha ( die jullie kennen uit el asesino de munecas..) , een ontzettende nicht duidelijk maar we moeten geloven dat hij hier een gezonde Spaanse puber is die wil neuken, maar hoe doe je dat in zo'n gat ? Dat is de vraag die de film opwerpt en beantwoordt.

In feite zijn er 3 antwoorden : Lys, Estrada en Endersson. De eerste, gekendste en lekkerste de aangetrouwde tante van de held, die bij zijn oom woont van 83 en van wie we niet weten hoe hij aan Lys kwam. De tweede zijn officiële vriendinnetje, die Estrada trouwens later een porno actrice. De derde een hoertje dat is ingehuurd door de bejaarde locals als collectieve maitresse, maar dat weet Tony niet en hij geraakt echt verliefd op deze rondbortsige blondine, die hem wijsmaakt dat ze gevlucht is uit Barcelona voor haar moorddadige lief.

En dan nu waar het allemaal om draait : het naakt en de sex. Nou : dat is niet veel. Alle 3 de protagonistes laten meermaals hun titties zien, Lys zowaar haar reet en daar moeten we het in deze zgn. sex comedy mee doen. Ja, er wordt flink wat geneukt, maar het blijft bij suggestie en zodra de held met zijn 3 vriendinnetjes- nooit samen, overigens- het bed induikt wordt er gecut. Tsja, waar doe je het dan nog voor.
Het moge dus duidelijk zijn dat deze Z film hooguit geschikt is voor Lys buffs, de ferventste vintage erotica tifosi en sex klucht completisten, maar zelfs die zullen bored witless worden door deze productie die behalve weinig sexy ook volstrekt niet grappig is.
Tenslotte : ik heb er over nagedacht, maar ik heb geen idee welke van de 3 sexy is, welke amor en welke fantasia. Iemand die het wel weet ?