Hostel (2011)

India
Misdaad / Drama

geregisseerd door Manish Gupta
met Vatsal Seth, Tulip Joshi en Mukesh Tiwari

Na het overlijden van zijn ouders verblijft Karan tijdelijk bij zijn oom in Mumbai, die daar een redelijk bestaan heeft met zijn vrouw en twee kinderen. Vervolgens schrijft Karan zich in bij een universiteit en gaat in een hostel wonen. Een aantal ouderejaarsstudenten wil hem meteen afpersen, en wanneer hij weigert, slaan ze hem in elkaar en wordt hij naar de leider van de bende gebracht. Deze student Feroz haalt bewust slechte resultaten om zodoende langer te kunnen genieten van een lui leventje. Hij heeft tevens goede connecties en kan daarom zijn gang gaan. De eigenaar van het hostel weet van de praktijken, maar doet niets. Karan blijft slachtoffer van de groep, maar vindt steun bij de mooie Paval en een aantal lotgenoten.

avatar van dutchtuga
Zat al te denken aan een remake. Dat zou toch wat zijn.

Meneer Bungel
Was mijn eerste gedachte ook, ja.

avatar van Ajax&Litmanen1
Een remake zou niet erg zijn, zo best zijn die Hostel films niet.

Meneer Bungel
Vind ik wel, en deel 3 ben ik ook benieuwd naar, mede dankzij de regisseur.

avatar van dutchtuga
Intruder