Les Papas du Dimanche (2012)

Frankrijk
Familie / Komedie

geregisseerd door Louis Becker
met Thierry Lhermitte, Thierry Neuvic en Hélène Fillières

Nadat Antoine is bedrogen door zijn vrouw verlaat hij het huis en trekt hij in bij Léo, een vriend uit zijn jeugd. Léo en zijn vrouw Léa helpen hem om deze moeilijke tijd te doorstaan. Het moeilijkste voor Antoine is het verlies van zijn drie kinderen. Hij ziet de twee nu enkel nog op zondag en die mogelijkheid grijpt hij dan ook aan om af en toe te gaan vissen of met ze rond te rijden. Toch moet hij verder met zijn leven en hij probeert de toekomst positief in te zien. Antoine ondergaat een moeilijk leerproces maar langzaamaan komt er weer een sprankje vreugde in het leven en er komen zelfs mogelijkheden op een nieuwe ontmoeting in de liefde...