• 8.346.826 stemmen

Het Gordijnpaleis van Ollie Hartmoed (2011)

Familie | 200 minuten (miniserie, 4 delen)

Genre: Familie

Speelduur: 200 minuten (miniserie, 4 delen)

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Norbert ter Hall

Met onder meer: Teun Stokkel, Aart Staartjes, Susan Visser

IMDb beoordeling: 7,5 (45)

Plot Het Gordijnpaleis van Ollie Hartmoed

Het Gordijnpaleis van Ollie Hartmoed gaat over de negenjarige Ollie Hartmoed die een buitengewone en gecompliceerde familie heeft. Zijn vader is bezig aan zijn derde huwelijk en zijn moeder trekt in bij haar nieuwe vriend en diens kinderen. Ollie heeft talloze halfzussen, stiefbroertjes, adoptiezusjes en er is een baby op komst. Als Ollie's opa en oma dan ook nog uit elkaar gaan, heeft iedereen ruzie met elkaar en ligt de hele familie Hartmoed met elkaar overhoop. Ollie voelt zich het meest verwant met zijn overgrootvader, de 99-jarige Opapa. Hij heeft voor zijn honderdste verjaardag een bijna onmogelijke wens: de hele familie Hartmoed bij elkaar. En zo begint Ollie's missie: met de nodige vindingrijkheid, veerkracht en humor, probeert hij de wens van Opapa te vervullen en tegelijkertijd het Hartmoed Gordijnpaleis, het ooit zo prestigieuze familiebedrijf, van de ondergang te redden.

avatar van Quido

Quido

Mooie, warme serie die alle ingrediënten uit eerdere kwalitatief hoogstaande Nederlandse jeugd-/familieproductiesuitstekend bij elkaar gooit; de serie ademt dezelfde gemoedelijke sfeer uit als het werk van Karst van der Meulen (De Zevensprong, Thomas & Senior), biedt vertederende kinderlogica á la Het Zakmes en Kikkerdril en doet qua aankleding, muziek, cameravoering en bonte personages denken aan jaren negentig werk van Bos Bros (Mijn Franse Tante Gazeuse, Otje) en amusante jeugdfilms als Lepel. De echte ontroering blijft uit, maar Het Gordijnpaleis is vakkundig gemaakt, werkt vertederend en biedt prima vermaak voor de gehele familie.

avatar van baspls

baspls

Leuk "filmpje", want het is toch wel een aardig lange film.

Mijn complimenten voor de jaren '50 sets met alle oude auto's ect.

Af en toe word het me wel een beetje bizar. Maar toch knap van de filmmakers dat ze met zoveel acteurs en redelijk ambitieuze ideeën wat hebben kunnen maken.

En niet te vergeten: Aart Staartjes!