• 8.351.711 stemmen

Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger (2010)

Documentaire | 95 minuten / 55 minuten (ingekorte tv-versie)

Genre: Documentaire

Speelduur: 95 minuten / 55 minuten (ingekorte tv-versie)

Alternatieve titel: Rock Hudson - Het Schaduwleven van een Ster

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk / Finland / Oostenrijk

Geregisseerd door: Andrew Davies en André Schäfer

Met onder meer: Rock Hudson, Armistead Maupin en Yanou Collart

IMDb beoordeling: 6,9 (137)

Plot Rock Hudson: Dark and Handsome Stranger

Rock Hudson was in de jaren vijftig en vroege jaren zestig een icoon van het witte doek met het imago van de ideale verloofde. In het echt hield de acteur van mannen, een voorkeur die hij zorgvuldig verborgen moest houden voor het publiek. In juli 1985 nam het levensverhaal van Hudson een dramatische wending, toen hij - als eerste beroemdheid - bekend maakte dat hij aan aids leed. Aids was toen nog een ziekte die enorme angst opriep bij het grote publiek. In oktober 1985 was Rock Hudson de eerste internationale beroemdheid die aan de ziekte zou overlijden.

imageimage

avatar van Dick2008

Dick2008

Wordt zondag a.s. herhaald. Afleveringen van close up zijn ook online te bekijken, Het zijn (verkorte) afleveringen van ongeveer een uur, dat is dan wel te doen.

avatar van Dick2008

Dick2008

Ik heb hem bekeken. Ik heb altijd graag naar films uit de tweede helft van de jaren '50 gekeken en daarop gebaseerd hoort Rock Hudson gewoon tot één van mijn favoriete acteurs. Mijn mening over Roy, heb ik al bij die films gedaan dus dat hoeft dat hier niet nog een keer. Zoals bij de meeste documentaires, was deze ook gewoon weer eenmalig en daarom stem ik niet te hoog. Maar hoewel ik mijn bedenkingen had, vind ik het wel de moeite waard om gezien te hebben. Over diens moeilijke dubbelleven met privé-verhalen afgewisseld door flitsen uit films en nieuws uit die tijd. 3.0

stinissen (crew films & series)

Prima documentaire die meer over zijn leven als homo laat zien dan uit de tientallen films van deze symphatieke acteur.