ad

Met onder meer: Sarah Shahi, Sara Paxton en Milo Ventimiglia

Releasedatum: 31 oktober 2012

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Static

"If you hear them coming, you're already dead."

Een jonge schrijver en zijn vrouw hebben moeite om te gaan met het verlies van hun kind. Als op een nacht een meisje in paniek voor hun deur staat met het verhaal dat ze achtervolgd wordt door gemaskerde inbrekers, komt hun leven op zijn kop te staan. Die nacht slaan de inbrekers toe en belandt het koppel in een gruwelijk kat en muisspel, waarbij ze gedwongen worden de schokkende details uit hun verleden uit de doeken te doen.

image

avatar van 606

Coole poster en verhaal klinkt best goed.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Klinkt als een combinatie van The Strangers en Trespass. Zucht... weer 1 op de lijst

avatar van schram101

schram101

Trailer voor thriller Static - Video op FilmTotaal

Verre van origineel, maar het blijft leuk om te zien..

avatar van Shinobi

Shinobi

Totaal niet spannend...

De film heeft in de eerste helft veel weg van The Strangers, maar in de tweede helft worden langzaamaan wat kleine hints gegeven en dan blijkt het dat je naar een andere film gekeken hebt. Namelijk een film over geestuitdrijving. Op zich wel origineel te noemen, maar het komt gewoonweg niet goed uit de verf.

Dit is debet aan dat er simpelweg geen spanning aanwezig is, afgezien van het begin dan waarin het redelijk mysterieus begint met Rachel die aanbelt. Maar voor de rest werken de schrikeffecten niet, bijvoorbeeld: je ziet een gemaskerde man opeens in beeld. Daar word ik niet bang van.

Het hele kat-en-muisspel stelt ook niet teveel voor, het is alleen maar wat rennen van her en der.

Met zo een degelijke cast in de vorm van: Sarah Shahi, Milo 'Peter Petrelli' Ventimiglia en Sara Paxton zou je toch wel beter moeten verwachten, maar het acteerwerk van hun komt nergens overtuigend over en het hield me niet geboeid. Voor de Lost fans onder ons, van de rol van William Mapother hoef je niks te verwachten. Hij komt tegen het einde alleen maar voor een paar seconden in beeld.

Al met al een zeer povere film dat op zich wel origineel blijkt te zijn, maar gewoon op niks trekt door de afwezigheid van: spanning, degelijk acteerwerk en een goed verhaal.

1,5 Sterren.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het lijkt idd best veel op The Strangers maar het einde is totaal anders, en ik moet eerlijk toegeven dat ik het helemaal niet aan zag komen, dus dan is het in mijn ogen toch goed gemaakt. En er zit dan misschien niet heel veel spanning in maar toch vond ik de film lekker weg kijken. De eerste 10 minuten dacht ik dat het niet veel zou worden maar ik heb me prima vermaakt bij deze film.

avatar van Elineloves

Elineloves

Meh. Inderdaad. (De slappe versie van) The Strangers. Maar dan waziger en met een grote anti-climax als einde. Het begon best aardig, zodra met meisje eenmaal binnen is lijkt het iets te worden, maar het tegendeel is waar. Het is saai. Weinig spanning en helaas zakt het middenstuk finaal in om te eindigen met een -voor mij onbevredigend- einde.

Ik zag Sarah Shahi toch liever in The L Word.

• 20885 berichten

Elineloves schreef:

Ik zag Sarah Shahi toch liever in The L Word.

Ik ook en verder sluit ik me hier bij aan.

avatar van TomPSV

TomPSV

Best een leuk uitgangspunt voor een film, maar toch te voorspelbaar om echt spannend te worden. De clichés vliegen je om de oren, zoals het feit dat de telefoon geen bereik heeft, de auto niet start en ga zo maar door. Dat kennen we inmiddels wel.

Het einde sloeg ook helemaal nergens op. Ze proberen de spanning de hele tijd op te bouwen en dan eindig je zo. Tsja, dan snap je er als maker toch niet heel veel van.

Toch was het nog wel redelijk vermakelijk en gelukkig viel de speelduur ook mee. Net 2*

avatar van Franza

Franza

Ik vond het een matige film.

er gebeurt vrijwel helemaal niks

Het is toch wel een beetje voorspelbaar allemaal enzo.

De film schiet helaas dus tekort.

avatar van Noodless

Noodless

Elineloves schreef :

Niks aan toe te voegen. 3/10

avatar van vrolijkje

vrolijkje

Heb me prima vermaakt met deze film !!!

avatar van Daan258

Daan258

Een matig filmpje die inderdaad wel wat weg heeft van The Strangers.

De film begon best aardig maar er kwam maar geen tempo in waardoor het best een beetje ging vervelen. Ook werd de film nergens spannend en zat echt vol met clichés.

Het einde had ik niet zien aankomen, maar dat hebben we nou al in zo veel films gezien dus ook dat gaat het deze film niet redden.

Een kleine 2,0*

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

mcdaktari schreef:

Hier sluit ik me bij aan. De climax maakte voor mij juist veel goed.

avatar van bjerik76

bjerik76

Matig hoor.

Aan het eind als het plot een beetje duidelijk word kreeg ik het idee dat het allemaal veel spannender en geheimzinniger had kunnen zijn.

Uiteraard zijn er meer films die dezelfde twist krijgen ( The Others .) Deze was ook veel beter/spannender.

Meeste puntjes dus eigenlijk voor het eind.

Kreeg ook het idee dat er wel een hele mooie blauwe filter op de camera stond.

En dat een glasscherf van een glas zo stevig is dat dat door een hele schoenzool gaat, en je gelijk als een invalide gaat lopen was wel zwaar overdreven.

Uiteraard heeft ook dit huis geen mobiel bereik....e.c.t.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Deze week You're Next al gezien en hoopte op een betere suspensefilm dan die. Het begin is traag en tamelijk saai, meisje komt langs bij een jong koppel met een vreemd verhaal en wordt binnengelaten. Dan begint de geheimzinnigheid te komen.

The bitches mogen elkaar meteen niet en dat staat meestal garant voor de betere spanningen, ik herken ze gewoon als werkelijkheid. Heerlijk die vrouwelijke paranoia, zo voorspelbaar. Wanneer de ongenode gasten eenmaal binnen zijn is het vechten voor overleven, het verhaal wat we vaker hebben gezien maar echt spannend wil het niet worden.

De film wil je gewoon niet pakken, hoogstwaarschijnlijk omdat je niks met het jonge koppel hebt. Het einde is gejat uit The Others en Mercury Rising.

Matig.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Dafuq? Slappe ''The Strangers''? The Strangers is zelf een slappe The Strangers....

Strakke home-invasion, die op het einde nét dat beetje meer krijgt. De bekende valkuilen, maar wel über strak geschoten en met een fijne geluidsband eronder geknald. Aanradertje. Zeker gezien de rest van het aanbod het nog meer laat afweten.

avatar van duffs

duffs

Ondanks dat het einde onverwachts en best bijzonder is al is zoiets wel vaker gedaan is het toch maar een slome film waar het lang duurt voor er eindelijk iets gebeurd lijkt op the strangers uit 2008 ook geen beste film maar door de voordurende spanning die ik hier miste is hij toch veel beter al is daar het einde weer weinig orgineel zou ik toch eerder die gaan kijken dit was toch tijd verspilling een 4 van mij

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Verrassend thriller die ik toch echt wel goed vond. Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van "The Strangers" heb gehoord, dus voor mij is deze film totaal origineel. Vond hem bij tijden toch ook wel echt spannend. Het acteerwerk is OK, het camerawerk is prima in orde en het einde van de film deed bij mij wat het moest doen: het liet me in verbazing achter. Dat had ik even niet achter het hele verhaal gezocht. Op Blu Ray gekocht voor € 2,50 bij de MM. Geen slechte aankoop vind ik zelf. 3 *

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Zonder meer in de trend van films als The Strangers en Ils. Probleem met Static is dat de film te langzaam opbouwt en het een lange tijd duurt voordat Rachel voor de deur staat. Tot dan toe is de film traag en saai en is het voornamelijk alleen maar gepraat onderling tussen de bewoners. Qua spanning is het allemaal maar matig, er wordt zo nu en dan maar weinig spanning opgebouwd wanneer de mensen met de maskers opkomen dagen. Veelal vol met clichés is deze thriller er één van het niveau dat er best meer uit had kunnen halen. Vooral het (vreemde) einde, toegegeven dit was wat minder standaard, haalde de film nog onderuit.

avatar van keimpeS

keimpeS

Static is een redelijk verhaal, maar het is allemaal wat traag. Echte spanning is ver te zoeken, het einde zag ik niet aankomen & het is zekers geen slecht einde. Ik zie persoonlijk zelf liever films als The Strangers, Them, The Collector, Don't Breathe etc.

avatar van Rickyman

Rickyman

Nee, deze film verdient niet de orginaliteitsprijs en lijken sommige scenes zo uit andere films te komen. Maar goed, het sfeertje, camera- en acteerwerk is gewoon dik in orde. De spanning wordt rustig opgebouwd en het einde was ook verrassend, al had ik het misschien toch liever anders gezien.

Prima gernefilmpje.

avatar van joolstein

joolstein

Saai en maar weinig toedoende drama-film die wat stalker-elementen toevoegde en die in de laatste 12 minuten nog probeert een verrassing toe te voegen. Helaas zijn de belagers totaal niet angstaanjagend (wat waarschijnlijk ook niet bedoeling was) Bloed was er nauwelijks (behalve de bekende scene met een voet en een glas) en heel af en toe willen ze geestenkant op. Merendeel van de tijd lig de nadruk op de verlies van het kind en de relatie-problemen die daardoor zijn ontstaan. Het acteerwerk van Milo Ventimiglia (de serie Heroes), Sarah Shahi en Sarah Paxton (The Innkeepers) is degelijk maar ook inwisselbaar als een stel grijze muizen. Halverwege de film weten ze blijkbaar niets nieuws meer te verzinnen en gaat men nog even over op beelden die met gebruik van een opnameapparaat a la Paranormal Activity zijn gemaakt. Het getuigt meer van luiheid dan van vindingrijkheid. Ook de openingscredits maken het bestaan recht van de film enigszins dubieus want hierdoor is het einde vooral onbetekenend. Je kon al bedenken uit welke hoek de twist zal komen! Enige positieve was de tijdsduur van 80 minuten, hiermee was de film vrij snel afgelopen!