Sabi Otoko Sabi Onna (2011)

Alternatieve titel: Quirky Guys and Gals

Japan

geregisseerd door Yosuke Fujita, Masaya Kakehi, Tomoko Matsunashi, Mipo Oh en Gen Sekiguchi
met YosiYosi Arakawa, Tenkyû Fukuda en Keisuke Horibe

Quirky Guys and Gals is een omnibus van vier verhalen over mensen die op zoek zijn naar een sprankje hoop en geluk in hun leven. Cheer Girls gaat over drie cheerleaders. Ze doen hun dans echter niet voor een sportteam, maar voor mensen die in hun persoonlijk leven een aanmoediging nodig hebben. In Boy? Meets Girl probeert een grijze muis de aandacht van het mooiste meisje van de klas te krijgen. In Claim Night komt een vrouw thuis om er achter te komen dat haar stroom is afgesloten. Het elektriciteitsbedrijf komt persoonlijk excuses aanbieden. The House Full of ‘Abandoned’ Businessmen gaat over een vrouw die zakenmannen in huis neemt. Zakenmannen die anders de dag op straat zouden doorbrengen, omdat ze voor hun vrouwen verborgen willen houden dat ze ontslagen zijn.

avatar van Observator
Matige omnibus. Niet verrassend dat het deel dat het beste oogt van Sekiguchi's hand komt. Toch vond ik Boy? Meets Girl het leukste segment.

Over algemeen niet erg grappig en naar mijn idee redelijk low-budget.

Oogt wat goedkoop inderdaad, maar de humor is wel oké.

Jammer, want er zaten best wat grappige segmentjes in. Zo was het eerste stuk met de cheerleaders grappig, maar leek het bijna amateurwerk. YosiYoshi is een begenadigd komisch acteur, maar mag toch weer wat betere projectjes gaan uitkiezen.

Het tweede filmpje vond ik het minst, heb dan ook niet zoveel met crossdress humor. Dan vond het ik derde deel stukken leuker (meteen ook visueel het aantrekkelijkst). Grappig deel, lekker kleurrijk en fleurig met een geinig einde.

Laatste filmpje is ook wel oké, leuk om ugly guy weer eens te zien en is bij momenten ook best wel grappig. Maar ook dit deel oogt een beetje als low budget met iets te snelle opsmuk.

Aan de humor ligt het wat mij betreft niet, wel aan de afwerking. Geef Sekiguchi de volgende keer weer wat meer geld, om 6 jaar na SS5+ is zo'n projectje op te moeten duiken ... onbegrijpelijk.

avatar van kinjutsu
Oh shit, m'n hart ging even een beetje sneller kloppen toen ik zag dat Sekiguchi een nieuwe film had. Maar hmm, een omnibus... ZO lang heb ik op Sekiguchi's return gewacht. En wat krijgen we nu? G#ddomme een omnibus, daar zit ik dus echt niet op te wachten. Denk dat ik dit maar oversla, zeker na het lezen van deze 2 vrij negatieve berichten.
Denk dat het veilig is om te zeggen dat het SS5+ is geweest die er in eerste instantie voor gezorgd heeft dat ik een Japanse filmfanaat ben geworden. En waarschijnlijk ook wel de film die mij er toe aangezet heeft een vaste en MM-user te worden, en daardoor nog meer Japanse en andere topfilms heb ontdekt.

Ik kom er waarschijnlijk niet meer overheen als ik deze film lager dan een 4* geef, haha.
Het hopen op Sekiguchi's volgende ECHTE feature gaat verder. Zodra iemand er nieuws over heeft, stuur me een PM! Dan stuur ik je een six-pack Sapporo.

avatar van maxo922
Alleen het cheerleader filmpje was wel leuk. De drie andere waren vrij saai en nogal knullig.