Sarangbang Sonnimgwa Eomeoni (1961)

Alternatieve titels: My Mother and Her Guest | The Houseguest and My Mother

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Sang-ok Shin
met Eun-hie Choi, Yeong-seon Jeon en Jin Kyu Kim

Zuid-Korea in de jaren twintig. Een jonge weduwe woont samen met haar kleine dochtertje en schoonmoeder, ook een weduwe, in een groot huis op het platteland. Op een dag arriveert er een schilder in het dorp die, bewerend een goede vriend van haar voormalige echtgenoot te zijn, bij hen in komt wonen. Al snel krijgen hij en het meisje een sterke band en beginnen er warme gevoelens te ontstaan tussen de weduwe en hemzelf. De schoonmoeder is hier tegen en de situatie wordt alleen nog maar verergerd door de taboe dat weduwen niet mogen hertrouwen.