Asaki Yumemishi (1974)

Alternatieve titels: It Was a Faint Dream | The Life of a Court Lady | Lived in a Dream

Japan

geregisseerd door Akio Jissôji
met Janet Hatta, Shin Kishida en Minori Terada

In het Kyoto van de 13e eeuw staat de Keizerlijke rechtbank onder bewind van de monniken. Shijo is een meisje uit een gegoede familie die als minnares is gekozen door de Keizer, echter de kerk dwingt haar om het Hof te verlaten. Verveeld door het saaie leventje dat ze nu heeft, verleidt ze de Staatsaanklager, die haar echter ook slechts behandeld als een speeltje.

avatar van McSavah
Oud nieuws, maar zie net dat deze film ook wordt toegevoegd aan de aankomende boxset van Arrow, waarvan de releasedatum volgens mij al enkele keren is uitgesteld.

McSavah schreef:
Ik krijg nu toch weer bericht dat de release van de hele boxset is gecanceld. Iemand meer info?

Mochizuki Rokuro schreef:

Meen je niet? Wilde net schrijven dat Utamaro's World ook mooi op de boxset had gepast gezien daar ook weer uit hetzelfde filosofische vaatje wordt getapt. It Was a Faint Dream van de week ook herzien en in beeldvoering is deze weer enorm gestileerd maar tegelijk een stuk soberder in vergelijking met Jissôji's films hierna, wat dat betreft vooral met Poem te vergelijken die hij hiervoor maakte.

Na enkele mails waarin uitstel werd aangekondigd, staat er nu dit in de mail:
Hello,
We regret to inform you that we have been unable to source the following item: "Akio Jissoji: The Buddhist Trilogy [Blu-ray]". Our supplier has informed us that this item is no longer available. This item has now been cancelled from your order and we can confirm that you have not been charged for it. We apologise for the length of time it has taken us to reach this conclusion. Until recently, we had still hoped to obtain this item for you.

Vreemd, want er is volgens mij een Japanse blu-ray set, dus t materiaal zou er toch moeten zijn in aanvaardbare vorm.

Op Arrow zelf kan ik niks vinden - alle online berichten zijn van augustus (waar jij ook naar verwijst), die pre-order is al van 8 maanden geleden volgens mij, dus waarom zouden ze 'm nu ineens cancellen?

avatar van McSavah
Ik vermoed (en hoop vooral) dat Arrow de set als een nieuw item uitbrengt, ook gezien de extra film en de titel en artwork die denk ik veranderd zullen worden, en wellicht een hogere prijs.

Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Duimen dan maar!