• 8.348.726 stemmen

Il Était une Fois, une Fois (2012)

Komedie | 96 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: The Belgian Job

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Christian Merret-Palmair

Met onder meer: Anne Marivin, Jean-Luc Couchard en François-Xavier Demaison

IMDb beoordeling: 5,2 (486)

Plot Il Était une Fois, une Fois

De recent vrijgelaten sexy oplichtster Céline is op zoek naar een nieuw slachtoffer. Ze denkt deze gevonden te hebben in een Belgische kroonprins en zijn gezelschap dat een feest geeft in een 5-sterren hotel in Parijs. Willy is een doodnormale man die afgewezen is voor een baan in het hotel omdat de Fransen een Belg niet serieus nemen. Samen met twee vrienden is hij uit op wraak. Céline grijpt haar kans en dreigt hun plan te ontmaskeren als ze haar niet helpen om een kostbaar juweel te stelen tijdens een belangrijk evenement in het hotel.

imageimageimageimageimage

Serge Luyperts

Henri-Louis Vuiret, le directeur de la comm

La mère de Juliette

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Een groot deel van de cultuur, taal en accent grappen ontgingen me natuurlijk want ik ben geen Walonier en mijn kennis van de Franse taal is zeer gering maar kon er wel wat van oppikken. Heb een aantal malen echt hard moeten lachen en het verhaaltje is wel aardig . Met vaart gebracht ook. Dikke 3

avatar van DV1984

DV1984

De film deed me denken aan Bienvenue chez les Ch'tis en Rien à Déclarer. De humor in de film was zeker de moeite waard! Erg fijne comedy dit!

avatar van Movsin

Movsin

Geen top-komedie maar toch genoten van de grappige en zekerlijk geslaagde scenes waarin de tegenstellingen tussen het Frans van de franstalige Belgen en de Fransen zelf in de verf wordt gezet.

Ook de totale onwetendheid van Fransen over hun buurlanden (en eigenlijk van de gehele wereld) wordt plezierig aan de kaak gesteld.

Genietbaar, maar ik begrijp dat voor wie die toestanden onbekend zijn, de film minder zal aanspreken.