Thunder in God's Country (1951)

Western

geregisseerd door George Blair
met Rex Allen, Mary Ellen Kay en Buddy Ebsen

Het dorpje Hidden Valley is er tot nu toe altijd in geslaagd om de sfeer van het oude westen te behouden, totdat de ontsnapte crimineel Smitty het plan opvat om het om te toveren in een moderne stad vol gokpaleizen. Hoteleigenaar Carson Masterson helpt hem bij dit plan en Masterson is bovendien in een strijd met Larkin verwikkeld om het burgemeesterschap. De bedoeling is om na het binnenhalen vervan de marshall Tim Gallery en diens deputy Happy Hooper de laan uit te sturen. Redacteur Bill Stafford confronteert Smitty met zijn verleden, maar wordt door Smitty vermoord. Rex Allen, een oude vriend van marshall Tim, arriveert en raakt betrokken bij de problemen in Hidden Valley.