Vorobey (2010)

Rusland
Drama / Familie

geregisseerd door Yuri Schiller
met Yuriy Nazarov, Aleksandr Naumov en Kristina Babushkina

Volgens een legende verscheen er vele jaren geleden in het Siberische dorpje Vasilievka plotseling een kudde prachtige paarden. Sinds die tijd beschermden de dorpelingen de paarden als hun grootste schat en zelfs in tijden van grote schaarste wist men de paarden te behouden. Vanwege een misoogst is het dorp bankroet geraakt en de dorpsoudste besluit de paarden aan het slachthuis te verkopen om zo alle schulden af te betalen. Slechts één dorpeling legt zich niet bij het trieste lot van de paarden neer en komt in opstand: de tienjarige herderszoon Mitya Vorobiev.