Hostinec U Kamenného Stolu (1949)

Alternatieve titel: The Stone Table Inn

Tsjechoslowakije
Komedie / Drama

geregisseerd door Josef Gruss
met Svatopluk Benes, Rudolf Hrusínský en Sasa Rasilov

Zoals elk jaar verblijft de familie Dyndera tijdens hun vakantie in het kleine kuuroord Džbery en zoals gewoonlijk logeren ze in de Stone Table Inn. Spytihněv en Tomáš, neefjes van het echtpaar Tatrmuž dat de herberg beheert, komen ook hier hun vakantie doorbrengen en ze raken geïnteresseerd in de dochters van Dyndera. Božena Tatrmuž, de vrouw des huizes, gaat er vandoor met de acteur Beno Mertens en de ongelukkige echtgenoot sluit zichzelf op in zijn kamer. Het is nu aan de twee neefjes de herberg draaiende te houden.