28 Hotel Rooms (2012)

Alternatieve titel: Twenty-Eight Hotel Rooms

geregisseerd door Matt Ross
met Marin Ireland, Chris Messina en Robert Deamer

Tijdens een reis voor hun werk, belanden een schrijver en een accountant in bed. Zij is weliswaar getrouwd en hij heeft ook een andere relatie, maar de aantrekkingskracht tussen de twee zorgt dat de one-night-stand uitgroeit tot een meer intense relatie die een vlucht uit de routine van alledag wordt. Door een aaneenschakeling van gebeurtenissen ontwikkelt de relatie zich tot één die de belangrijkste in hun leven zal worden.

Vanaf 1 augustus 2013 in de bioscoop (Wild Bunch)

Het positieve is dat de beide acteurs er aantrekkelijk uitzien: dat mag ook wel want ze zijn veelvuldig naakt te zien en doen het met elkaar. De regisseur heeft het, zo te zien, niet nodig gevonden om beide personen diepte te geven, je komt sowieso niet zoveel over hen te weten.
Ireland en Messina doen zintuigelijk hun best, maar de seks spat niet bepaald van het doek, ze kibbelen wat, van humor is eigenlijk geen sprake en de beide personages zijn nauwelijk interessant, eerder behoorlijk saai. Geen film om lang te onthouden.

avatar van gijsvogel
Saai geheel.
Na 3 scènes de afspeelsnelheid een standje of 2 hoger gezet, maar zelfs toen duurde het allemaal nog een eeuwigheid...

Zonde van de zendtijd.

avatar van blurp194
Doet van verhaal en door de ledigheid daarvan nogal denken aan Nine Songs (2004). Maar zonder de diepgang van die film, zonder het expliciete bloot van die film, en zonder de schrijnende confrontatie van die film.

En dan doet zich toch wel wat de vraag op wat er dan overblijft. Waar gaat de film nou eigenlijk over. Is het het langzame ontstaan van een relatie, die ten koste zal gaan van? Is het het geheime leven, dat dit stel wat explicieter leidt dan gemiddeld?

Het blijft allemaal wat in het midden. Ook zien we van het leven van de hoofdrolspelers maar een enkel facet, en daardoor leren we ze niet echt kennen. Dat draagt nog eens extra bij aan de afstandelijkheid van het geheel.

Wel erg mooie hotelkamers.

Aparte film over verborgen liefdes en de pijn en het verdriet wat het te weeg brengt , wat met een one night stand begint gaat langzaam maar zeker over in echte ware liefde maar toch wil niemand concessies doen wat het allemaal erg moeilijk maakt....

avatar van Naomi Watts
Lief.

Mooi klein filmpje met een ziel, met een zeer minimalistische narratieve structuur. Vooral erg 'voelbare' film en lastig de essentie in woorden bloot te leggen. Film valt en staat met de chemie van het koppel en die zit heel goed. Hun karaktereigenschappen completeren elkaar perfect en ook hun tijdverdrijf voelt zeer geloofwaardig aan.

Fijne gesprekken, wat zelfs wat aan Linklater doet denken, alleen de seks is niet zo geloofwaardig, helaas kan ik hier niet zeggen dat het mij aan Winterbottom doet denken. Ondanks dat het slot wat te melodramatisch is, en de onmogelijkheid der liefde die mogelijk wordt gemaakt is mij wat te optimistisch. Maar toch erg fijn dergelijke minimalistische performance driven films. Prima speelduur ook.

avatar van Moviestar1979
Niet echt een beste deze.

Hij doet me veel denken aan 9 Songs die ik nog niet zo heel lang geleden heb gezien.
Dit is meer van hetzelfde, maar ook ik deel de mening dat de film te weinig diepgang kent.

Het verhaal gaat over een man en een vrouw die elkaar in diverse hotelkamers treffen.
Ondanks dat hij een relatie heeft en zij getrouwd is, komen ze toch steeds bij elkaar.
Is het alleen voor de seks, of speelt er meer?

2,5 *

avatar van Martxela
Leuke film. realistische setting, realistische dialogen. Fijn tussendoortje zonder kop of staart. Je leert de personages niet kennen, maar in de vluchtigheid van contacten en hotels is dat denk ik ook een bewuste keuze, Ik vond het in elk geval een fijne film om te zien.

Was wel geboeid door deze film. Een hotelkamer-relatie, die toch een stuk verder en dieper gaat dan ze beiden durven en willen toegeven. Origineel en intelligent uitgewerkt script, en ook al gebeurt er niet altijd veel bijzonders in die hotelkamer, je bent toch benieuwd hoe die ontmoeting nu weer verloopt. Alleen jammer dat de film niets meldt over de tijdspanne gedurende welke deze relatie zich afspeelt. Toch wel enkele jaren schat ik. Vond het geen probleem dat we weinig te weten komen over beide personages. Slechts af en toe een doorkijkje. Soms ook heel veelzeggend.

Waar ik me meer aan stoorde was dat het liefdesspel niet erg realistisch was. Het bloot is nogal schaars, terwijl ze toch in de eerste plaats bij elkaar komen om de liefde te bedrijven. Is weer zo'n film waarbij de vrouw uit bed stapt met een laken om zich heen, terwijl ze het net gedaan hebben en ze niet weten dat ik er ook ben. Nee, zoals gauke al opmerkte, de seks spat niet van het doek af.

Vond de film ook erg Amerikaans. Vooral de manier waarop ze met elkaar omgaan. Vond Marin Ireland een hoog Meryl Streep-gehalte hebben en bij Chris Messina moest ik steeds aan Jeff Goldblum denken. Maar beiden doen een 'decent job'; de afwisseling tussen lust en intimiteit en vervolgens weer vijandigheid en afstandelijkheid brachten ze voor mij overtuigend in beeld. Toch wel bovengemiddeld.

Ondanks dat deze film amper 80 minuten duurt is het een behoorlijke saaie en langdradige bedoeling (vooruitspoelen is dan eigenlijk ook min of meer noodzakelijk). Dat de film ook nog draait om twee oninteressante personen in de vorm van Marin Ireland en Chris Messina doet de film ook niet goed. Dat Marin Ireland (zag er niet onaardig uit) zeer regelmatig uit de kleren gaat is natuurlijk het grote pluspunt van deze film, maar op een gegeven moment raak je daar ook wel op uitgekeken en ben je toe aan iemand anders (wat in deze film dus helaas niet kan). Qua verhaal heeft deze film bepaalde overeenkomsten met de film "Habitación en Roma (2010)", maar die is toch veel beter en boeiender en de dames ook een stuk aantrekkelijker.

avatar van Decec
Redelijk dramafilm...
Prima verhaal, alleen maar in
verschillende hotels en seks gebruiken...
Redelijk acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Geen top!

avatar van John Lee Hooker
Weinig afwisselend en voortbordurend op het succes van het 'stiekeme daten' maar het bleef wel leuk om naar te kijken en de acteurs zijn voortreffend op elkaar ingespeeld. Doordat het verhaal zich continu in een hotelkamer afspeelt worden de twee nauwelijks van elkaar verwijdert. Ze hadden beide een partner maar behielden steeds de behoefte om elkaar op te zoeken. Verre van spectalair maar prima door te komen; voornamelijk door de overtuigende band tussen de twee in stand word gehouden.