Hide (2011)

Horror

geregisseerd door Jamison Brandi
met James C. Burns, Lisa Younger en Chrissy Anderson

Exact één jaar na de barbaarse moorden wordt een avondklok ingesteld in het kleine dorpje Chesterfield. Toch lijkt alles er op dat de seriemoordenaar weer zal toeslaan. Een groepje jongeren krijgt telefoontjes van een onbekende die hen de stuipen op het lijf probeert te jagen. Eerst denken ze dat het om een grap gaat, maar al snel blijkt er meer aan de hand te zijn en zullen ze moeten vechten om te overleven.

Redelijk.

Film die toch aardig wat potentieel heeft, al ontstijgt het zijn afkomst niet echt. Het is duidelijk een veredeld amateurproject, en daar lijdt de film af en toe onder. Vooral het acteerwerk is geweldig slecht, zelfs voor een B-horror.

De opbouw is nog best oké. De hele film speelt zich snachts af, de camera zit ofwel dicht op de huid van de personages, of loert vanachter bomen en raampjes de huizen binnen. Dit wordt erg consistent doorgetrokken en is best oké uitgevoerd. De tussenstukjes in het eerste deel zijn wat wazig, maar worden na een tijdje wel duidelijk.

Verder ook érg veel directe verwijzigen naar andere films. Misschien net iets teveel, waardoor het weer erg gaat lijken op een fanproject van één of andere horrorfanaat. De kills zijn jammer genoeg veelal afwezig, en niet zo dat het de spanning ten goede komt. Gore of echt veel spanning hoef je sowieso niet te verwachten.

Toch is het allemaal best sfeervol, het is jammer dat de film naast een degelijke opbouw geen goede climax kent en dat de regisseur zich soms iets teveel laat gaan in makkelijke referenties.

Het aanzetje van het wannabe Carpenter melodietje was ik na verloop van tijd ook wel beu trouwens, net als de immer blaffende honden.