Something in the Wind (1947)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Irving Pichel
met Deanna Durbin, Donald O'Connor en John Dall

De vrouwelijke diskjockey en radioster Mary Collins wordt door de kleinzoon van een miljonair aangezien als diens geliefde. Wanneer de snobistische familie hier achter komt, maken ze Mary het leven zuur, maar zij weet wel hoe ze haar mannetje moet staan.

Dick2008
Eigenaardige combinatie Durbin met O'Connor, maar grappig. De film begint verrassend met een swingnummer door Durbin en ze ziet er goed uit. Hoewel ze, zoals bekend, vaak hoog zingt, en dus niet mijn pakkie aan, is dat in deze film ook wel het geval maar lang niet altijd. Hierdoor zijn de muziek- en shownummers ook heel wisselend. Nog een blik in radio en tv-studio van destijds. O'Connor is zoals ik hem nu al meer keer heb gezien, dit omdat hij in die tijd in een hele reeks films van dit soort speelde. Te doen, omdat het luchtig en vlot wordt gebracht, zoals vaker bij Universal musicals, uit die tijd. Muziek van Johnny Green. 3.0