Vivienne Westwood (1990)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Gillian Greenwood
met Vivienne Westwood

Vivienne Westwood creëerde outfits die shoqueerden. Haar creaties worden tegenwoordig in musea tentoongesteld. In de jaren 70 werd Vivienne Westwood bekend als de schepper van de punk-mode. Zij cultiveerde ook bewust haar imago van een rebel in de internationale modewereld. Geïnspireerd door historische ontwerpen, mixte ze wilde stijlen, materialen en tijdperken. Haar voornaamste handelsmerk is het op geestig-bizarre wijze combineren van traditionele elementen en haar vuurrode coupe. Vivienne Westwood zorgde voor de wederopleving van het korset en door haar werden tweed en plateau zolen populair op de catwalk. Deze film volgt de wereldberoemde, onconventionele ontwerpster tijdens haar werk.