• 8.349.435 stemmen

A Cry from the Grave (1999)

Documentaire / Oorlog | 150 minuten

Genre: Documentaire / Oorlog

Alternatieve titel: Srebrenica: A Cry from the Grave

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Nederland

Geregisseerd door: Leslie Woodhead

IMDb beoordeling: 7,4 (329)

Plot A Cry from the Grave

Waarom waren we zo volgzaam en hebben we zo lijdzaam toegezien? Het is een van de confronterende vragen die Hasan Nuhanovic stelt aan het einde van 'A Cry from the Grave', een reconstructie van de massamoord op ruim 7000 moslims in Srebrenica in juli 1995. Aan de hand van archiefmateriaal, journaalbeelden, herinneringen en tot voor kort niet eerder uitgezonden filmmateriaal probeert de film een antwoord te geven op deze en andere vragen als: hoe hebben we kunnen toestaan dat er aan het einde van de twintigste eeuw zo'n gruwelijke genocide plaats heeft kunnen vinden onder de ogen van de Verenigde Naties?