Barrage sur l'Orénoque (1996)

Frankrijk
Avontuur / Drama
200 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Juan Luis Buñuel
met Élisabeth Bourgine, Georges Corraface en Catherine Jacob

Na de plotselinge dood van haar echtgenoot aanvaardt Dominique Vallorie de leiding over diens opdracht, een dam bouwen op de Orinoco in Venezuela, van hem over te nemen. Ter plaatse merkt ze al vlug dat het heel wat moeilijker zal gaan dan ze dacht. Niet enkel is de Amerikaanse concurrentie bijzonder sterk, maar bovendien voelt ze zich bedreigd. Was de dood van haar man wel degelijk een ongeval of was het moord? Er ontwikkelt zich een liefdesrelatie tussen haar en Pablo wanneer ze ontdekt dat ze zwanger is van haar overleden man.