God's Faithful Servant: Barla (2011)

Alternatieve titels: Allah'in Sadik Kulu: Barla | Allahin Sadik Kulu: Barla

Turkije
Animatie / Drama

geregisseerd door Orhan Öztürk Esin
met de stemmen van Faruk Akgören, Ugur Aslanoglu en Erkan Bektas

'Allahin Sadik Kulu' vertelt over het eeuwenlange gevecht tussen goed en kwaad. Een geleerde zonder materiële bezittingen vindt zijn plezier in het lesgeven. Toch moet hij dagelijks strijd leveren en lijden. Het volk van Anatolië schiet hem te hulp.

avatar van kahraman
Aardige Turkse naar ik meen eerste computer animatie film. Het verhaal over de imam die vanwege zijn overtuiging wordt verbannen naar een dorp in the middle of nowhere, is leuk én soms nogal luchtig gebracht. Ik denk dat ze hiervóór gekozen hebben vanwege het verwachte jonge publiek. Nb. De film was zonder ondertiteling, wat een verademing. De meeste Turkse films hebben een bar slechte, waaraan ik me soms zozeer erger dat ik de.film niet kan volgen.