Etter Rubicon (1987)

Noorwegen
Thriller / Drama

geregisseerd door Leidulv Risan
met Sverre Anker Ousdal, Ewa Carlsson en Ellen Horn

Langs de kust van Noorwegen vindt tijdens een NAVO-oefening een nucleair ongeval plaats. Twee jongens die met hun boot langs dezelfde kust varen, worden met vreemde klachten in een ziekenhuis opgenomen. Arts Hoff (Sverre Anker Ousdal) kan hen niet meer redden en kort na elkaar komen de jongens te overlijden. Kort daarna krijgt Hoff te horen dat er een schip voor de kust stuurloos ronddobbert. De geheime dienst stelt een onderzoek in, maar de resultaten worden niet openbaar gemaakt. Dat is voor Hoff het teken om zelf bewijsmateriaal te gaan verzamelen.