Met Eigen Kracht (2010)

Alternatieve titel: Your Own Strength

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Marlou van den Berge

Zoon Thomas (24) heeft zulke grote schulden dat hij weer bij zijn moeder is gaan wonen, met zijn vriendin en hun kind. Zoon Jeroen (16) spijbelt veel en heeft sombere gedachten. Het huis is te klein en de baby huilt vaak. Dochter Laura (15) trekt de drukte niet meer en gaat vrijwillig naar de jongerenopvang. Dan vraagt Annemarie aan haar familie om mee te doen aan een Eigen Kracht-conferentie. Zonder hulpverleners gaan ze hun problemen te lijf. Oom Piet, oom Peter en alle andere familieleden laten dan opeens een kant zien die het gezin niet kende.