• 8.353.834 stemmen

Actie / Thriller | 80 minuten

Genre: Actie / Thriller

Geregisseerd door: Mark Griffiths

Met onder meer: Esai Morales, Patricia Healy en Stephen Meadows

IMDb beoordeling: 5,1 (163)

Plot Ultraviolet

"You can't see it... but it burns."

Kristin Halsey blaast de relatie met haar ex Sam, een parkopzichter, nieuw leven in. De twee geliefden ontdekken samen het halfdode lichaam van Nick Walker in de woestijn. Hun geplande romantische weekend verandert hierdoor in een nachtmerrie...

avatar van Fransman

Fransman

Geweldige film met een fantastisch spelende Esai Morales als de gedroomde psychopaat en de verleidelijke Patricia Healy, die tenminste één keer goed uit de kleren gaat. Maar de echte 'ster' van deze film is natuurlijk de locatie, 'Death Valley', de woestijn tussen Californië en Las Vegas, voor zover ik weet de heetste en laagstgelegen plaats op aarde. Daar moet je een keer geweest zijn. Ik was er een jaar of tien geleden, onbeschrijflijk prachtig, met zijn bergen, rotsformaties, zandduinen en de zoutvlakte, waar je de zoutkristallen hoort breken in de hitte. Daar is ook het uitkijkpunt Zabriskie Point, naar de gelijknamige film. Het is een vreemde ervaring. Het is daar zo heet dat je bewegingen lijken te vertragen, alsof je in een slow motion film loopt. Je denkt, daar zal wel niets groeien, de flora en fauna is er prachtig. Je weet niet wat je ziet. Dat meertje in de film, waar Morales en Healy in zwemmen, bestaat ook echt, er zwemmen zelfs visjes in.

O ja, de film. Houdt je van begin tot het eind op het puntje van je stoel. Voor mij een dikke vier. Kijken dus!