• 8.351.998 stemmen

Genre: Drama / Avontuur

Geregisseerd door: T.C. Christensen

Met onder meer: Jasen Wade, Emily Wadley en Jason Celaya

Plot 17 Miracles

"Something Extraordinary Is About To Happen"

Levi Savage (Jasen Wade), een voormalig lid van het 'Mormon Batallion' die tevens missionaris was in Azië, gaat ermee akkoord om de 'Willie Handcart Company' te helpen met hun reis naar Salt Lake City in 1856. Het late vertrek en de bittere winter zorgen ervoor dat de pioniers, onvoorbereid, een lange lijdensweg te verduren krijgen op de vlaktes van het Midwesten van Amerika. Met de dreiging van de winter, honger, ziekte, wolven, het oversteken van ijskoude rivieren en de dood die hen achtervolgt op hun reis, proberen Levi en de anderen te blijven geloven in de wonderen die hen in staat moeten stellen, om hun reis te voltooien...

imageimage

stinissen (crew films & series)

Gedrocht van een film hoewel het plot meer dan aardig was...

avatar van madmax1

madmax1

Mee eens.

Heb hem al opgeruimd ,stond hij nog niet op MM.

avatar van erpunited

erpunited

Trage film. Langdradig. Niet spannend. Had er meer van verwacht en gehoopt. Nee geen aanrader.

avatar van stop

stop

Alleen de paarden zitten redelijk goed in hun rol

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

De film 17 Miracles weet met name de Katholieke doelgroep te overtuigen.

Hoewel sommige gebeurtenissen niet chronologisch zijn, hebben deze wonderen wel daadwerkelijk plaatsgevonden.

Het verhaal draait om 500 mensen die een lange en zware tocht te wachten staat richting Salt Lake City in het jaar 1856.

Ze worden bijgestaan door Levi Savage die door z'n kennis en ervaring de aangewezen persoon is.

Ondanks de wolven, honger en sneeuw blijft men geloven in de hulp van God.

De film werd in Utah opgenomen, en bevat een paar kleine indrukwekkende scènes.

Voor de rest vond ik het te langdradig worden, en heb ik betere films gezien in dit genre.

Geen slechte film, maar ook niet briljant.

2,5 *