Könnyü Testi Sértés (1983)

Alternatieve titel: Tight Quarters

Hongarije

geregisseerd door György Szomjas
met Mariann Erdös, Nóra Görbe en Károly Eperjes

Na 28 maanden cel reist Csaba terug naar huis: een ietwat ruime flat in een huurkazerne van een troosteloze grijze stad. Daar wordt hij opgewacht door Miklos, die intussen bij Csaba’s vrouw Eva is ingetrokken. Eva is weer in Hongarije komen wonen nadat haar ouders naar het Westen waren gevlucht. Ze is nog wel met haar hart en haar lichaam bij Csaba, maar het gezond verstand drijft de jonge vrouw naar de bezadigde, maar slome minnaar Miklos. Csaba kan blijven, mag zelfs over een kleine kamer beschikken die hij vaker gebruikt als speelplaats dan als leefkamer. Maar pesterijtjes en botsingen kunnen niet uitblijven wanneer de relatie naar een feitelijke ménage à trois evolueert.

avatar van Mac Hammer Fan
Dank u, Jawaddedadde, voor het plaatsen van de poster.
Hongaarse posters zijn overigens niet gemakkelijk te vinden op het net.
Deze film is uit op DVD, helaas alleen in het Hongaars.