Some Girls: Live in Texas '78 (2011)

Alternatieve titels: Some Girls: The Rolling Stones - Live in Texas | The Rolling Stones: Some Girls, Live in Texas

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Lynn Leneau Calmes
met Mick Jagger, Keith Richards en Charlie Watts

'The Rolling Stones: Some Girls, Live in Texas' is een nog nooit eerder vertoonde concertfilm die deze wereldberoemde band vastlegt op het hoogtepunt van hun muziekcarrière. De originele film is geschoten op 16mm in Fort Worth, Texas in 1978. Het concert wordt ingeleid door een interview met Mick Jagger dat werd opgenomen in augustus 2011. Hierin vertelt hij over de roemruchte tournee en over zijn aandeel in de geschiedenis van de band. Met vele Stones-klassiekers zoals: 'Honky Tonk Woman', 'Tumbling Dice', 'Brown Sugar', 'Jumpin' Jack Flash', 'Miss You' en 'Beast of Burden'. De originele opname is speciaal voor deze vertoning opgewaardeerd tot een high definition-film met 5.1 Dolby Surround-geluid.

avatar van Lennon
3 voor 10 bij v&d momenteel.

Ook dit is een mooi document. De stones laten zien een geoliede machine te zijn, en niet voor niets een naam hoog te houden hebben.

avatar van thunderball
Jarenlang moesten wij Stonesfan het doen met slechts een 6 tal nummers in bijzonder slechte proshot kwaliteit. Rond 2007 kwam er dan op bootleg een prachtige 4cd box, Handsome Girls genaamd, met het complete concert op cd, maar zonder enig beeld en hier leek het dan bij te blijven.

Tot twee jaar geleden er officieel dan plotseling dit concert op cd en dvd/blu ray officieel werd uitgebracht. Daar er van deze tour verder eigenlijk geen goed beeldmateriaal is was dat dus een welkome verassing.

Dit concert van Fort Worth 1978 is dan ook fantastisch in beeld gebracht en het is eigenlijk zonde dat het zo lang heeft moeten duren voordat wij fans dit mochten aanschouwen.

De Some Girls tour (na aanleiding van het gelijknamige album) was een voor Stones begrippen relatief kleinschalige tour daar alleen een aantal steden in Amerika werden aan gedaan en de rest van de wereld mocht knarsetanden.

Goede concertregistratie in prachtige kleuren en met fantastisch geluid van een compleet concert uit '78.

Een acht, ofwel vier sterren.