Living on Tokyo Time (1987)

Komedie / Drama

geregisseerd door Steven Okazaki
met Minako Ohashi, Ken Nakagawa en Mitzi Abe

Kyoko is een jonge Japanse immigrante in de Verenigde Staten die op het punt staat uitgezet te worden wegens het niet hebben van een verblijfsvergunning. Teneinde deze snel te verkrijgen papt ze aan met een Japans-Amerikaanse, doodsaaie jongeman in San Francisco.

Eenvoudig maar toch best genietbaar filmpje over immigratie, schijnhuwelijk, integratie in het nieuwe vaderland en....liefde.
Zoals gezegd, zonder veel franje, maar precies daardoor gewoonweg mooi, zowel in zijn ernst als in zijn grappige momenten.

avatar van EIGER3970
Trage rustgevende film. Oudere film zijn rechtlijnig en met een trager tempo dan de hedendaagse films, daarom nog niet zo slecht!