Oy, Vy, Gusi... (1991)

1 stem

Sovjet-Unie / Rusland

geregisseerd door Lidiya Bobrova
met Vyacheslav Sobolev, Yuri Bobrov en Vasily Frolov

De aan alcohol verslaafde broers van Raya (die symbool staat voor de regisseuse zelf) hebben het niet makkelijk met hun vrouwen die het levensvuur in hun mannen proberen aan te wakkeren. Hun leven staat in schril contrast met de kleurrijke en heroïsche beelden die op TV te zien zijn van de Olympische Spelen van Moskou in 1980. In deze periode keert Sanka, één van de broers, terug uit het strafkamp. Bij terugkomst gaat hij er direct vandoor met de vrouw van zijn broer Mitka. Petka, de derde broer leeft onder het juk van zijn bazige vrouw. Behalve de drank vinden de broers troost in het lied 'Vaarwel Ganzen' dat hun vader altijd voor hen speelde. Als ze dit horen barsten ze in tranen uit en denken met heimwee terug aan hun jeugd.