• 8.614.046 stemmen

Met onder meer: Jewel Staite, A.J. Buckley en Matthew Kevin Anderson

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Doomsday Prophecy

Wanneer er plotseling een wereldwijde geologische verstoring de planeet bedreigt, begint een wanhopige zoektocht naar een verdwenen schrijver waarvan wordt verondersteld dat hij toekomstige rampen kan voorspellen. Maar al snel wordt de auteur dood gevonden. Hij heeft een oude wichelroede in zijn bezit, dat beelden van de toekomst geeft aan degene die hem vasthoudt. Wanneer de roede een sombere toekomst van de aarde laat zien, begint een race tegen de klok om te zoeken naar eeuwenoude middelen die kunnen helpen tegen de verstoringen die de planeet letterlijk in tweeën splitsen.

imageimage

avatar van Decec

Decec

Ik ben benieuwd...

avatar van Prudh

Prudh

Lazen anderen eerst ook Jason Bourne als regisseur?

avatar van bozzy

bozzy

ikke wel Prudh.......denk overgens niet dat ik hier voor ga zitten ondanks dat tie nu al 5 sterren heeft.

bozzy schreef:

is maar 1 stem nog

en gedaan door iemand die overal een 5 geeft

avatar van dennislaport

dennislaport

Ach als je je echt maar dan ook echt verveelt en je hebt alles al gezien en je houd van dit genre dan is ie best te kijken.

avatar van wrist

wrist

Inderdaad een dikke 2 vind ik ook op z'n plaats.

acteren was bij tijd en wijle om te huilen, speciale effecten zien er echt niet uit...

Het is allemaal net even te gemakkelijk bedacht en uitgevoerd

jammerrr

dennislaport schreef:

een dikke 2.0

..en hier sluit ik me helemaal bij aan.

avatar van 606

Een van de betere SyFy films die niet verveeld en soms ook best aardig is.

Het is dan soms ook wel nep en acteren niet heel goed, maar het kan er allemaal mee door.

3 sterren

dennislaport schreef:

een dikke 2.0

Beter kan ik het niet zeggen , ook ik ben het met je eens

avatar van f2sputnik

f2sputnik

Het is zeer zeker niet één van de beste films gemaakt.

Natuurlijk wel leuk om te zien, maar zowel het acteer als de special effects over het algemeen om te huilen.

Ik geef hem toch nog 2 sterren omdat ik wel van dit soort verhalen houdt.

Dat het allemaal niet echt fantastisch is, toch uit gekeken.

stinissen (crew films & series)

Als de special effects inorde waren had je best een redelijke rampenfilm.

avatar van snarfje5508

snarfje5508

TV-film. Geen slecht stukje werk. Soms matige acteerprestaties maar het blijft best een pakkende film. De special effects zijn inderdaad puur slecht maar als je daar doorheen kunt kijken geen verloren tijd.

avatar van djcyber19

djcyber19

ik vind deze nie echt slecht . er zijn al veel slechtere op de markt

ja ieder zijn keuze he .

avatar van henkula

henkula

5 punten, toe maar. Als je iets meer over het Paaseiland weet kom je niet tot dit verhaal.

Maar goed, het bleef boeiend.

avatar van skipy05

skipy05

Geen slechte b film. Verhaal valt mee. special effects kan natuurlijk veel beter.

acteerprestaties vond ik vrij goed meevallen.

Goed voor een keer te zien.

avatar van chack

chack

Ik vond het eigenlijk geen slechte film, maar bij sommige dingen (vooral op het einde) had ik zoiets van: Ja tuuuuuurlijk. Net een beetje teveel van het goede.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Voor een genoemde B-film vonden wij hem niet slecht, ook de speciale effecten waren wel o.k. maar om net als "djcyber19" 5 sterren toe te kennen omdat de film 'niet echt slecht is en er slechtere op de markt zijn', nee, laten wij het maar op 3 sterren houden en dan waardeer ik misschien nog iets aan de hoge kant.

Maar als je beneden de recensies leest van eerdere kijkers, dan zie je dat men in het algemeen niet ontevreden is over deze film.

avatar van coldstorm

coldstorm

ik vond dit cker geen slechte film

maar voor mij was het meer een avonturenfilm

dan een apocalyptische film

maar wel leuk dat in deze film die maagdeneiland hoofden voor kwamen

dan lijkt het of ze toch nog ergens voor gebruikt worden

in het echte leven zijn die dingen meer toeristentrekkers

en weet niemand eigenlijk waarom die hoofden nou zijn

anyway

tweenhalf ster is 5 punten net geen voldoende dus

avatar van Metalfist

Metalfist

Zwarte gaten, een evenaar in de ruimte, Paaseiland en Jewel Staite. What's not to like?

Zo af en toe laat ik me eens graag verleiden door iets uit de budgetbakken. Doomsday Prophecy is vandaag de dag te vinden voor nog geen twee euro en voor dat geld kun je al eens een gokje wagen. Het was echter de aanwezigheid van Jewel Staite die me hier over de streep trok. Haar enige noemenswaardige rol is die van Kaylee in Firefly/Serenity (al was ze in Stargate Atlantis ook nog leuk) maar ik moet zeggen dat mijn hart na al die jaren toch nog altijd een slag overslaat wanneer ik haar zie.

Doomsday Prophecy is gemaakt in 2011, een periode waarin we letterlijk overspoeld werden door allerlei rampenfilms waar de voorspelling van de Maya's iets mee te maken heeft (bekendste voorbeeld in deze reeks is volgens mij Roland Emmerich's vrij amusante 2012) en ook deze film ontsnapt daar niet aan. Regisseur Jason Bourque, die in het begin van zijn carrière een patent had op dit soort films, gooit echter nog allerlei andere mysterieuze zaken in de mix (onder andere een stok waarmee je de toekomst kunt voorspellen en de beelden op Paaseiland) waardoor dit best nog een vlot tempo krijgt. Het is een andere vraag of dit überhaupt allemaal technisch klopt, maar toch wel leuk gedaan. Alleen beetje jammer dat Bourque, die ook het script schreef, zich laat vangen aan teveel 'twists'. Dat Eric de zoon van Rupert Crane blijkt te zijn zie je namelijk al van mijlenver aankomen.

Effecten zijn niet al te schitterend, maar een serie zoals Sanctuary bewijst dat je niet noodzakelijk de meest geloofwaardige special effects moet hebben om de kijker toch mee te nemen. Hier loopt dat wat minder goed als ik eerlijk moet zijn. Wel een fijne cast met Jewel Staite op kop. Ze weet toch vaak dit soort films wat op te fleuren, zie ook naar Mothman, maar echt geweldig wordt het nooit. Wel tof om Alan Dale nog eens terug te zien. Een schmierende legerofficier die alles voor Amerika doet (op een bepaald moment gebruikt hij zelfs ergens de one-liner: Because I'm a patriot!) maar het is het soort rol dat hem wel goed afgaat. Iets wat minder gezegd kan worden van Rick Ravanello die ook een soort cool moet uitstralen, maar daar faliekant in mislukt. A.J. Buckley heeft de hoofdrol en daar wordt je niet warm of koud van.

Weet je, ik heb een zwak voor de films die op SyFy draaien. Het zijn nooit echt de beste films, maar net zoals die reeks van The Asylum, kan ik hier wel de charme van inzien. Een noemenswaardige poging om mee te liften op de hype van rampenfilms en in die categorie is Doomsday Prophecy best nog wel vermakelijk.

avatar van blackwolves

blackwolves

geen slechte film.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk bedachte film die je niet al te serieus moet nemen.