Peter and the Wolf (1995)

Animatie / Familie

geregisseerd door George Daugherty en Jean Flynn
met de stemmen van Kirstie Alley, Lloyd Bridges en Ross Malinger

Na jaren ontmoet een grootvader zijn dochter en zijn kleinzoon weer. De drie halen veel herinneringen op. Al snel is het kleine jongetje als Peter verkleed en betreedt hij via het raam een sprookjeswereld.

Is dit wel een film ?

Tja, live registraties van opera's nemen ze ook al op, dus ik ben nog niet overtuigd.

Het is een film!
Vroeger zeer vaak gezien
Inmiddels al wel lang geleden dat ik hem voor het laatst heb gekeken, maar in mijn herinnering, is ie goed

film_kaza
leuke muziekfilm. vroeger erg vaak gekeken.

4 sterren omdat ik het vroeger zo leuk vond.

avatar van lucky luc

De link naar imdb gaat naar de animatiefilm uit 1996. Een uitgebreide dvd met spelletjes en een making of. Emmy-award winnaar ook.

Hoe die poppenversie is weet ik niet. Ook uit 1996?

avatar van lucky luc

avatar van JTV-kijker
Vreemd ik dacht dat Peter en de wolf in 1936 gemaakt was?

avatar van tommykonijn
Vroeger toen ik klein was vond ik dit echt een leuke film, als ik hem nu nog zou kijken zou ik het waarschijnlijk een domme film vinden maar vroeger keek ik hem altijd met plezier, vandaar zal ik hem nog als beoordeling : vermakelijk geven.

Dick2008
Heel vroeger, en dat is lang geleden, bij muziekles gehad. Alleen toen was het gewoon vanaf plaat. Het eigenlijke verhaal klopt wel met wat in de film te zien is. Alleen de eigenlijke bedoeling gaat nu wel wat verloren en dat is het herkennen van instrumenten. De extra's op de dvd maken dat dan weer goed. Het is een verhaal in een verhaal. De wolf is niet zo mooi getekend maar verder vind ik het, ondanks dat het een kinderfilm is, wel grappig gemaakt. Bovendien staat er voor alle leeftijden. 4.0.

lucky luc schreef:

JTV-kijker schreef:
Vreemd ik dacht dat Peter en de wolf in 1936 gemaakt was?

Dat is de Disney-versie volgens mij: YouTube - Peter & the Wolf - Disney verteld door Sterling Holloway. En ook dit verhaaltje moest door Disney zoetsappiger gemaakt worden; de eend is niet dood, maar op één of andere duistere manier er levend vanaf gekomen.

Dick2008
Er zijn meerdere korte en langere films van dit verhaal. Deze versie is in ieder geval niet van Disney. Maar bewerkt door Chuck Jones in samenwerking met o.a. BMG Video.

Peter and the Wolf (1995) (TV) - Company credits - imdb.com

De eend is gevangen door Peter. De jagers komen eraan, daar schrikt de wolf zo van, dat hij zijn bek opendoet en de eend er weer uit kan komen. Peter wil voorkomen dat de wolf wordt doodgeschoten. Om het gevaar van de wolf in de toekomst te voorkomen, brengen de jagers hem naar de dierentuin.

Mee eens, die is ook van de dvd.

Die poster is echt verkeerd hoor. Wie wil een betere plaatsen?

Dick2008 schreef:

Ik moet zeggen dat ik die 'ontsnapping' van de eend beter bedacht vind dan die van Disney!

Ted Kerkjes schreef:

(En de rede dat ik die 'die' heb gemarkeerd voor SPOILER! is, dat als men anders die 'die' zou zien , men zou weten dat er in die Disney dus óók een 'ontsnapping van de eend' zit, snappie?)

lucky luc schreef: