Back Stab (1990)

Canada
Misdaad

geregisseerd door Jim Kaufman
met James Brolin, Dorothée Berryman en Meg Foster

Weduwnaar Cliff Murphy is een succesvol architect die leeft voor zijn werk. Op een dag wordt de firma waar hij voor werkt overgenomen door de miljonair Arthur Chambers en staat zijn baan op de tocht. Tijdens een feestje met collega's ontmoet hij de mooie Caroline en beleeft een passionele nacht met haar. Een paar dagen later neemt zij wederom contact met hem op, nodigt hem uit voor een drankje bij haar thuis en weer eindigen de twee in bed. De volgende ochtend ontwaakt hij alleen in bed. Hij gaat op zoek naar Caroline, maar vindt in plaats van haar het lijk van zijn baas Arthur Chambers. In de verte loeien de sirenes van politiewagens en Cliff verlaat snel de plaats van het misdrijf. De verdenking valt op hem, waarmee de grootste nachtmerrie uit zijn leven begint.