Smashing the Spy Ring (1939)

Drama / Mystery

geregisseerd door Christy Cabanne
met Ralph Bellamy, Fay Wray en Regis Toomey

Een agent weerhoudt een vijandelijke spion ervan topgeheime plannen voor militaire apparatuur te stelen. Terwijl zijn onderzoek wordt hij verliefd op een beeldschone vrouw. Haar broer, die een FBI-agent was, werd vermoord. De agent doet alsof hij geheugenverlies heeft en doet zich tevens voor als een beroemde wetenschapper die een nieuw zenuwgas ontwikkeld heeft. Op die manier krijgt hij toegang tot het hoofdkwartier van de vijand: zijn 'toestand' zorgt namelijk ervoor dat hij in het ziekenhuis dat de vijandelijke agenten als een dekmantel gebruiken, terechtkomt.