Lightbulb (2009)

Alternatieve titel: Ingenious

Komedie / Drama

geregisseerd door Jeff Balsmeyer
met Jeremy Renner, Dallas Roberts en Ayelet Zurer

Twee vrienden, een verkoper (Jeremy Renner) en een uitvinder (Dallas Roberts), proberen tevergeefs door te breken. Het probleem is dat geen van hun ideeën aan slaan. Daarnaast zorgt hun gokverslaving er voor dat hun bedrijf op het punt staat van sluiten. Op het moment dat alles verloren lijkt hebben ze een doorbraak die hun leven voor altijd zal veranderen.

Best een aardig filmpje, goed acteerwerk. Leuke humor, alleen deed de hoofdrolspeler me steeds aan spider man (Tobey Maguire) denken.

Al met al 3 sterren waard.

avatar van Rame
Het einde was wat simpel en de reacties van de mensen op de gadget waren wat overdreven. Verder kan ik me wel in de post hierboven vinden. Al zag ik er geen Tobey Maguire in.

avatar van Zeriel
Wat een waardeloze film! Ik heb me ofwel verveeld of geërgerd, niet om aan te zien. En ben dan ook afgehaakt. Het mag dan een op feiten gebaseerde film zijn, dat maakt de film nog niet interessant, in dit geval zelfs ronduit oninteressant. Er is niks ingenious aan de film, of aan het idee van een pratende blikopener, BLUNT all it takes is one dumb idea o.i.d. zou een betere titel zijn voor de film. Wat dan op de film zelf slaat en op de misschien wel de meest stompzinnige succesvolle uitvinding uit demenselijke geschiedenis.

Hoe het wel moet zie; The Hudsucker Proxy

Ze zijn er ongetwijfeld rijk mee geworden,hopelijk bestaat er zoiets als karma, waarmee ze de komende 10.000 jaar bierflesjes mogen openen in het hiernamaals en de pratende flesopener lariekoek zelf mogen aanhoren.