A Twist of Sand (1968)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door Don Chaffey
met Richard Johnson, Honor Blackman en Jeremy Kemp

Een voormalige Britse marine-officier, Peace, verdient zijn geld nu door het smokkelen van goederen over de Middellandse zee. Nadat hij gedwongen was zijn lading te dumpen nadat hij bijna door de Maltezer autoriteiten werd gesnapt, is hij begerig zijn verlies weer terug te winnen. Als een voormalig collega opduikt, die een wild verhaal vertelt over lucratief diamanten Zuidwest-Afrika uit smokkelen, ziet hij zijn kans schoon een hoop geld te verdienen. Vergezeld door de vrouw van een diamanthandelaar en een paar schimmige types vaart hij uit om de diamanten te bemachtigen. Het enige probleem is dat niemand elkaar vertrouwt en dat de enige manier om de diamanten het land uit te krijgen is te varen via de gevaarlijke wateren langs de Skeleton Coast, een plaats die weinig schepen hebben overleefd. Om de zaken nog ingewikkelder te maken, heeft Peace heel goede redenen om daar niet naar toe te gaan, wat te maken heeft met een missie die hij tijdens de oorlog daar uitvoerde.