The Stick (1987)

Zuid-Afrika
Oorlog

geregisseerd door Darrell Roodt
met Greg Latter, Sean Taylor en Franz Dobrowsky

De film brengt een ongezouten versie van wat de Zuid-Afrikaanse soldaten uitspookten tijdens het Apartheidsregime. Wanneer het zoveelste peloton soldaten in een hinderlaag van een Afrikaanse stam terecht komt, wordt Operatie Zebra uitgevoerd. Veel kleinere pelotons oftewel 'sticks', krijgen als opdracht de 'gevaarlijke' vijand te elimineren en worden erg verspreid gedropt rondom de gevarenzone...

Op IMDB erg hoog gewaardeerd maar wat een ramp productie een echte B-film maar dan eentje die echt niet te pruimen was, ga aub kijken naar Missing in Action (1984) ook een B-film maar dan een die echt lekker was.