Green Lantern: Emerald Knights (2011)

Animatie / Actie

geregisseerd door Chris Berkeley, Lauren Montgomery en Jay Oliva
met de stemmen van Nathan Fillion, Kelly Hu en Elisabeth Moss

Het verhaal van het ontstaan van 'Green Lantern Corps', met de eerste ringdragers. Green Lantern Corps is een groepering van ringdragers die over het hele universum regeren. Deze groene ringen geven hen de kracht om alles wat zij kunnen bedenken te verwezenlijken. Zij krijgen tevens ieder de taak om een sector van het universum te beschermen tegen het kwaad. Hal Jordan is de Green Lantern die sector aarde onder zijn hoede heeft.

avatar van wimnoot
Cool! Van de week first flight gezien.

avatar van louisvf
Onlangs ook gezien, laat deze maar komen!

avatar van louisvf
Wederom een sterke DC.
Eigenlijk allemaal leuke, loshangende verhalen met een groter geheel.
Erg leuk gedaan allemaal...

avatar van witboek
Verhaal is zeer mager en trekt echt op niets.

What the hell is this? Dat is toch eigenlijk puur plagiaat van de echte film 'Green Lantern'. Ik snap niet dat ze dit toelaten.

avatar van wimnoot
Schande!!

waar vind ge die films?

Het niet zo bijster interessante verhaal lijkt geen enkele samenhang te kennen, noch een zekere vlotheid en de actiescènes zijn behoorlijk saai. Technisch ziet het er allemaal goed uit, de kleuren tonen fris en levendig en het geluid is prima.

first flight is stukken beter.
dit zijn losse delen en volgt de niet op first flight raar

avatar van Lefgozer
Ook ik vond First Flight een stuk beter. Deze film voelt aan als een verzameling van een aantal losse onderdelen, en niet als een groot geheel. Wel handig als je meer wilt weten over de verschillende Green Lanterns.

avatar van Witch-king
De korte verhalen halen de vaart uit het grote verhaal en dat is jammer.

**2**

avatar van aSMoDeuS
wimnoot schreef:
Schande!!

Inderdaad. En toch een 3?